Open House Special Ada Barista!

Azhafizah MN
By -
24
Hari Ahad lepas ada dua jemputan rumah terbuka (open house). Satu jemputan di Kajang which is rumah kawan encik suami dan satu lagi di Banting, rumah abang saya.

Mujur jugalah kedua-dua jemputan ni hari yang sama. Sebelum gerak ke Kajang, singgah kejap Metro Kajang. Nak pergi kedai Emas Sri Pinang. Kononnya nak potong gelang sikit lagi sebab rasa pergelangan tangan dah mengecil. 

Bila pakai macam longgar banyak pula tapi taklah sampai senang tanggal. Dulu pernah potong dan cuci sekali, tahun 2018. Dua-dua perkhidmatan percuma je masa tu. Itu yang kita nak pergi sini.

Sekali sampai, hampaaaa....Rupanya tak ada dah kedai emas Sri Pinang tu. Tapak kedai tu dah diganti dengan Anniqh Gold. Rebrand ke camna? Lepas tu baru terhegeh hegeh nak google. Nampaknya macam tak ada maklumat yang boleh dipercayai.

Emas Sri Pinang memang dah tak wujud lagi ke macamana? Dah kecewa di situ, beli lah kopi kenangan yang ada dalam Metro Kajang tu. Lepas tu barulah terus ke Kajang, open house rumah kawan encik suami.

Dijamunya mi bandung, spaghetti bolognese, kuih muih dan kerepek raya. dapatlah kita merasa mi bandung dan spaghetti bolognese. Tak berlamaan di situ. Sekeping gambar pun tak diambil. Lepas tu terus gerak ke Banting pula. 

Sampai je rumah abang, tudiaaa full house. Ramai kawan-kawan anak-anak buah datang. Kita pun menyelit lah kat mana boleh. Sempat merasa rendang ayam, pulut jagung bungkus dengan daun pisang (entah apa ke nama dia) dan paling penting merasa kopi special dari anak buah, seorang barista.  

Open House Special Ada Barista!

Dapat lah kita rasa kopi latte buatan dia. Sebanyak 80 cups dia buat haritu. Bertabahlah dan berdamailah dengan penat. Gambar makanan tak sempat di ambil. Tak sempat juga nak beramah mesra. Makan kejap, sembang kejap dan kami pun balik rumah awal. Nak elak jem kononnya.

Sekali memang jem pun. Sabar je lah! Minggu ni ada jemputan open house lagi tapi tak dapat pergi sebab balik kampung. Ada urusan penting yang lain tak dapatlah kita memenuhi jemputan.

Post a Comment

24Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

  1. Akak pun mencari tempat boleh repair emas. Bukan semua kedai emas boleh percaya. Susah juga kan, bila kedai emas yang kita pernah guna, sudah tak ada.
    Bestnya open house, ada barista buatkan kopi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah tu. Risau pulak ada yang pelesu kan. Tak tahu dah nak hantar ke mana. Ke Habib nanti for sure kena tinggalkan sehari kalau tak ada tukang.
      Itu yang special tu ada barista.

      Delete
  2. Mesti wangi aroma kopi latte kan Fizah.
    Saya pun tak sempat ambil gambar ketika menghadiri rumah terbuka minggu ini. Apabila melihat ramai tetamu, segan pula rasanya hihihiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa. Aroma kopi yang rasa macam tak sabar nak minum. Makanya, tak ada lah gambar open house yang tersimpan. Mana yang dapat je lah kan.

      Delete
  3. Ni baru best. Boleh request macam-macam ni.

    ReplyDelete
  4. Alahai google pun kadang-kadang tak update tempat tu m buang masa satu hal ke sana kan .. wahh open house siap ada barista untuk ngopi-ngopi . Bestnya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah tu. Dahlah kena bayar parkir, nak datang pulak tu tempat sesak dengan jem.
      Ya, ada barista. Bolehlah request kopi favourite. hihi...

      Delete
  5. Waaah kalo sampai ada barista yg buat, pasti best 😄👍. Di sana sampai tgl segini pun msh beraya ya kak. Kalo di sini hanya saat libur raya. Begitu dah masuk kerja, jangan harap msh ada undangan raya 😄. Dah sibuk semua Orang2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barista kena serbu la jadinya. hihi..Ohh di sana sambutan awal-awal je meriah ye. Disini raya sebulan. kadang terlajak sebab ramai buat open house.

      Delete
  6. Selagi belum habis bulan Syawal, mmg jem memanjang je la kl / selangor sbb ramai org buat open house kan. Bestnya tuan rumah jamu kopi mahal dekat tetamu hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah tu, memanjang jem je. Terpaksa hadap je lah. Semoga bertambah² rezeki tuan rumah berkongsi rezeki menjamu tetamu. Aamiinn...

      Delete
  7. Wahhh.. ada barista ye. best tu. lain dr lain. mmg jem la kalau sebulan raya ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, lain sikit. Tapi ada je yang buat juga. Itulah tu, sana sini jem setiap weekend.

      Delete
  8. best nyaaaada barista!
    sy teringin nak hadiri majlis yg ada jemput foodtruck tu
    rs mcm best je
    hehehe

    ReplyDelete
  9. fuhhh..rare tu... kat open house ada barista

    ReplyDelete
Post a Comment