Design Sticker Label Produk Herba


Rugi kalau berniaga tapi tak melabelkan produk di produk sendiri. Paling kurang perlu ada sticker label sebagai salah satu mengembangkan bisnes kita. Kalau sesuatu produk tu takde label, kosong je. Nanti kalau customer nak beli lagi, susah pula nak contact sebab takde apa yang diletakkan di produk. Selain tu, label kandungan produk juga penting sebab customer boleh tahu apa yang terkandung dalam produk tersebut. Kalau produk yang dibuat di kilang tu, memang perlu ada. Tapi kalau yang berniaga kecil-kecilan, perlu naiktaraf melabelkan produk ni lekat kat produk sendiri.

Tempahan design sticker label produk herba ni Fiza terima beberapa minggu lepas. Menggunakan design yang sama tapi produk, kandungan dan warna yang berbeza mengikut jenis. Untuk label produk ni haruslah kena gunakan tulisan jenis mudah di baca dan untuk nama produk bolehlah guna tulisan yang agak menarik sikit. So far, inilah hasil kerja design untuk 3 jenis sticker label.

Terima kasih order!

3 comments:

  1. PG pernah make it label macam ni untuk rakan sepejabat PG.
    Bagus kalau ada label produk ni kan A'A.
    Lagi unik, lagi orang rasa macam lawa dan nak mencuba produk tu :D

    ReplyDelete
  2. betul tu...kalau tak mana orang akan tau kan produk tu kita punya

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.