Nasi Goreng Ikan Masin Dan Butterhead Lettuce

Bila tak ada idea nak makan apa dan nak makan apa, kita masakkan je nasi goreng ikan masin. Selesai satu masalah kerja di pejabat oil and gas. Sayur mayur tak ada, no hal lah sebab ada butterhead lettuce yang boleh kita jadikan sebagai ulam.

Dari segi rupa nampak macam nasi goreng kunyit tapi sebenarnya warna kuning tu sebab guna lebihan minyak goreng ikan yang dilumur dengan serbuk kunyit.

Sedap juga kalau guna minyak lebihan gorengan ikan. Tapi yang baru lepas gorenglah bukan minyak yang diguna pakai berkali-kali. Pula tu bahan tumis ditumbuk, bertambah sodap ea.

Nasi Goreng Ikan Masin Dan Butterhead Lettuce


Berselera makan nasi goreng ikan masin malong yang tak berapa masin sangat tu. Ikan masin pun tak kelihatan dalam gambar sebab dipotong kecil dan ditumbuk kasar. 

Akhir-akhir ni rajin restock butterhead lettuce yang crunchy dan segar. Tahan lama dan kekal segar simpan dalam peti ais. Sedap jadikan ulam makan dengan nasi. Kalau malas masak sayur, ambil je butterhead lettuce buat ulam.

Letak dalam sandwich atau buat wrap sangat sedap. Butterhead lettuce sejenis salad yang rangup, segar dan kurang pahitnya.

Inilah menu penyelamat di kala mood memasak merundum. Mood memotret juga kegaung sudah. Studio gambar dah tutup pintu. Malas nak setting props. Banyak betul malasnya sekarang ni. Bukan malas, sebenarnya macam rimpuh tak terpermanai.

6 comments:

  1. seriously, sedap bila goreng nasi dgn minyak goreng ikan.
    aida memang tak pernah bazirkan minyak goreng ikan / ayam.
    sedap! tapi recycle sekali je la. tak lebih 2 kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn..sedap ada perisa tambahan dari ayam goreng atau ikan goreng tu.

      Delete
  2. busyra suka salad mcm tu.. rangup je bila makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah. rangup dan sedap kan Busyra. Samalah selera kita.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.