Resepi Bubur Thermos Yang Mudah Untuk Student

Resepi Bubur Thermos yang mudah untuk student kalau nak save bajet dari ikat perut tak makan. Makan bubur pun kenyang juga kan. Yang penting jangan sampai tak makan. Salah satu cara untuk atasi masalah siswa kelaparan yang tengah viral sekarang ni kan. Bolehlah cuba buat. Sesaja nak cuba buat kat rumah pun boleh.
http://www.azhafizah.com/

Tak kisah apa jenis thermos. Yang boleh kekal panas lama lagi elok.
http://www.azhafizah.com/

Yang ni bubur kosong. Bila dah masak termos jadi penuh. Salin dalam periuk dan letak lauk yang kita makan contohnya Ikan rebus, Sup ayam ke. Dapat 2 cawan penuh=2 kali baby blh mkn

http://www.azhafizah.com/

Isi salmon + brocoli + 1 sudu minyak.
Buat sebelum tido, esok pagi² dah boleh makan. Masih panas yehttp://www.azhafizah.com/


Ini hasilnya bila telah siap sepenuhnya!
http://www.azhafizah.com/

Mudah je kan nak buat. Bagus idea Resepi bubur thermos ni yang dikongsikan oleh Yuss Aisya. Fiza copy,paste dan edit semula ayat bagi sesuai masuk dalam blog. Paling cepat masak dalam 3 jam. So kalau nak makan pagi tu, buatlah awal pagi 3jam sebelum waktu nak makan. Okay, kerja memasak jadi mudah dah. Tiada alasan untuk berlapar lagi kan. Beras pun guna sikit je untuk buat bubur. Boleh jimat lebih ni. Kalau jemu, pelbagaikan bahan tambahan macam sayur, ikan dan ayam tu.

4 comments:

  1. senang gak kan...
    student / orang berkerjaya yang busy benor tu boleh lah try nnt..

    ReplyDelete
  2. Wife macam nak belu thermos macam ni, mudah nak sediakan bubur untuk baby nanti. Wife cadang beli online kat 11street or direct thru their thermos website. New sign up as member boleh dapat kupon diskaun RM 30

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.