Cara Untuk Hilangkan Kesan Tahi Lalat Pada Pakaian

Saturday, January 09, 2016

Assalamualaikum/Salam Sejahtera
Paling tak suka kalau ada baju ataupun fabric yang bertahi lalat tu kan. Rimas pulak mata tengok. Gosok gosok pun kekadang susah juga nak hilang.
Tahi lalat atau kulat ni biasanya terjadi bila fabric dalam keadaan lembap/basah. Sebab tu kalau ada fabric yang lembap/basah seeloknya sidai di tempat yang kering dan bercahaya bagi mempercepatkan fabric tersebut mudah kering.
http://www.azhafizah.com/
Jangan risau, ada cara yang paling mudah untuk hilangkan kesan tahi lalat pada baju. Jangan terus buang pulak baju yang bertahi lalat tu. Ini Caranya untuk menghilangkan tahi lalat pada pakaian/Baju.
  1. Campurkan secawan cuka dengan setengah baldi air.
  2. Rendam pakaian yang bertahi lalat ke dalam air cuka tersebut semalaman. 
  3. Keesokannya cuci dengan sabun atau detergen seperti biasa dan jemur hingga kering.
Semoga Bermanfaat

With Love, Sihatimerahjambu

Post a Comment

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.