Gadgets

Selamat Hari Lelaki Sedunia (International Men's Day) 2023

Selamat Hari Lelaki Sedunia (International Men's Day) 2023

Selamat Hari Lelaki Sedunia (International Men's Day) 2023 untuk semua kaum lelaki. Jika wanita ada Hari Wanita, Lelaki pun ada meraikan hari lelaki juga.

Tarikh Hari Lelaki Sedunia 2023 pada 19 November yang jatuh pada hari Ahad tahun ini. Bulan November juga merupakan Bulan Kesedaran Kesihatan Lelaki Sedunia dengan gelaran #movember. Wanita pula dengan kempen PINKtober, bulan oktober dengan kempen kesedaran kanser payudara.

HARI LELAKI SEDUNIA

Sambutan Hari Lelaki Antarabangsa ini telah dirasmikan pada tahun 1999 bertempat di Trinidad dan Tobago. Sambutan ini serta acaranya telah mendapat sokongan daripada beberapa individu dan golongan di Australia, Caribbean, Amerika Utara, Asia, Eropah dan Afrika.

Hari yang istimewa ini disambut bagi menghargai jasa dan pengorbanan kaum lelaki sama seperti sambutan Hari Wanita yang diraikan selama ini. Di Malaysia, Hari Lelaki Sedunia ini disambut sejak tahun 2016.
Ucapan : Selamat Hari Lelaki Sedunia (International Men's Day) 2023 kepada mereka yang bergelar LELAKI. Semoga terus menjalankan tanggungjawab dengan sebaiknya dan memainkan peranan penting seorang lelaki dalam kehidupan seharian.

HARI TANDAS SEDUNIA

Sekadar info. Selain sambutan Hari Lelaki, 19 November juga merupakan tarikh Hari Tandas Sedunia. Ia disambut lebih dari 19 buah negara.

2 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.