Tidur Dalam Kontena di The Kabin Pantai Remis Jeram Selangor

Nak rasa tidur dalam kontena? Pergilah bercuti di Pantai Remis Selangor dan cubalah menginap di The Kabin. The Kabin sesuai untuk honeymoon, percutian yang santai ataupun sesuai untuk lokasi majlis perkahwinan yang rare, program motivasi, hari keluarga dan event² lain.

Rasanya dah ramai yang buat review tentang The Kabin ni cuma Fiza belum berkesempatan nak sampai sini lagi. InshaAllah ada masa dan rezeki nak kesini nanti. So update dulu untuk letak dalam wishlist.


The Kabin terletak di Pantai Remis, Kuala Selangor. Dibuka pada 20 November 2014 yang diusahakan oleh anak muda Melayu. Terdapat 18 buah kontena di The Kabin yang mampu menampung kira-kira 80 pengunjung dalam satu masa. Kontena-kontena tersebut dinamakan mengikut nama perlabuhan kontena di dunia iaitu Felixstowe, Hamburg, Durban, Santos, Balboa, Klang, Long Beach, Vancouver, Shanghai, Singapore, Rotterdam, Antwerp, Sharjah, Busan, Keihin, Ho Chi Minh, Colombo dan Melbourne.


2-pax kabin (Afrikan Port)

There is one and only 2-pax kabin, the Durban. The sweetheart of the resort. 1 queen bed, private spacious balcony with dining table & chairs, attached bathroom, bean bag & big mirror above the bed. Suitable for honeymooners .
Rate : RM190 (Normal) / RM240 (Peak)

4-pax kabin (Asian & Australasian Ports)

Shanghai, Singapore & Sharjah kabin with 1 queen bed, 2 single bunk beds, attached bathroom, private balcony with dining table and chairs (lower kabins)
Rate : RM260 (Normal) / RM310 (Peak)

Busan, Keihin, Kelang, Ho Chi Minh, Colombo, Melbourne with 4 single bunk beds, attached bathroom, shared balcony with dining table and chairs (upper kabins)
Rate : RM240 (Normal) / RM290 (Peak)

4-pax kabin (Amerikana Ports)

Long Beach & Vancouver with 4 single bunk beds (upper kabin). 
Rate : RM290 (Normal) / RM340 (Peak) 

Santos & Balboa with 1 queen bed, 2 single bunk beds (lower kabin). 
Rate : RM290 (Normal) / RM340 (Peak)
All kabins come with adjoining bathroom, private balcony, dining table & chairs. Facing swimming pool.

6-pax Kabin (European Ports)

Consists of Rotterdam, Antwerp, Felixstowe & Hamburg. All 6-pax kabin comes with 1 queen bed, 4 single bunk beds, adjoining bathrooms at both end, private balcony, dining table & chairs. Rotterdam facing the pool.

Rotterdam
Rate : RM440 (Normal) / RM490 (Peak)

Felixstowe,Hamburg dan Antwerp
Rate : RM390 (Normal) / RM440 (Peak) 

Banyak kemudahan yang terdapat di The Kabin seperti kolam renang, kafe atau kedai serbaguna, bilik serbaguna, tempat BBQ, bilik karoke, taman permainan kanak-kanak, rumah pokok (The Kabin Tree House), basikal untuk disewa dan WIFI.

The Kabin Swimming Pool

The Kabin Cafe

BBQ Alfresco

The Kabin Tree House

Basikal Untuk Di Sewa

Kat sini juga di lengkapi dengan keselamatan dengan CCTV Camera, parking berpagar dan ada guard, Pintu pagar berkunci dan juga terdapat Balai Polis berdekatan.

Menarik kan The Kabin ni, so boleh plan pergi tahun ni. Check dulu cuti panjang. Peak hour mahallah sikit kan.
Sumber dan gambar dari the kabin dan carian google
Untuk Maklumat lanjut

2 comments:

  1. Tak de la mahal sangat. Bestnya , nak try la nanti.. Lama tak pergi holiday

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.