Cara Simpan Tudung Bawal dan Shawl


Bila dah banyak tudung bawal dan shawl, memang boleh bukak butik kalau dikumpulkan. Tahu tak cara terbaik untuk simpan tudung bawal dan shawl? Kalau ada boleh share tapi kalau ikut cara Fiza simpan senang je. Simpan dalam storage plastik yang bertutup tu. Lipat elok² dan susun macam dalam gambar bawah ni. So boleh elakkan dari berhabuk, lebih kemas walaupun bersepah kat dalam kat luar tak nampak serabut.

Nak ambil pun senang dan nak mengemas pun senang. Nak gulung² pun boleh. Tapi disebabkan storage Fiza ni kecik dan Fiza pun dah pilih mana yang pakai so ini je la yang tinggal. Shawl biasa dan tudung pattern lama Fiza buat pre loved items, jual murah² je. Kalau beli Fiza bagi free 1 lagi. 

cara-simpan-tudung-bawal-dan-shawl

Kalau tudung awning tu tak sesuai letak dalam storage. Lagipun Fiza takde koleksi tudung ekpress tu. Tak sesuai dengan Fiza. huhu..

Storage ni boleh letak dalam almari atau letak luar ke. Masih lagi nampak kemas kan. Kadang² kena letak dalam rak bertingkat tu boleh buat rimas jugak pandang kalau berterabur. Kalau dalam storage ni berterabur sekalipun tak nampak rimas..hehehe.

11 comments:

  1. Kak Lya lipat2 jer susun dalam almari...Ada sesetengah tu Kak Lya sangkut kat hanger jer ..

    ReplyDelete
  2. sy suke hanger sebab senang nk cari..beli hanger baby utk sangkut tudung :)

    ReplyDelete
  3. banyak tudung boleh simpan nih...kemas pulak tuh

    ReplyDelete
  4. tu pija dalam beg ke?kalau wife afzal dia gulung2 kan tudung2 tu :D

    ReplyDelete
  5. kdg rajin lipat, sy lipat elok2, kdg tak... saya sangkut kat tmpt yg bulat2 tu, huhu..tp still kne lipat, juz lipat panjangg jer, hehee..sy pn x pkaia awning2 kecuali terdesak, hoho...muke i bulat :)

    ReplyDelete
  6. susun jangan tak susun..bersepah kan tak sedap mata memandang kan

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.