Header Ads


Telefilem Dania

Telefilem Dania lakonan Puteri Balqis, Aida Aris, Aedy Ashraf dan ramai lagi bersiaran pada hari Sabtu 18 Jun 2022, jam 10:00 malam di slot Cerekarama TV3. Tonton telefilem Dania live streaming online di www.tonton.com.my/live/tv3.

telefilem dania cerekarama tv3

TELEFILEM DANIA

Waktu siaran : Sabtu, 18 Jun 2022, jam 10:00 malam
Siaran TV : Slot Cerekarama TV3
Pengarah : Eyra Rahman
Produksi : Global Station Sdn Bhd

PELAKON TELEFILEM DANIA

Puteri Balqis sebagai Dania
Aedy Ashraf sebagai Luqman
Fezrul Khan sebagai Cikgu Bahar
Aida Aris sebagai ibu Dania & Luqman
Nafiez Zaidi

SINOPSIS DANIA

Dania ketika remaja, seorang yang suka menyendiri dan rakan sekelasnya nampaknya sentiasa mengelak daripada rapat dengannya di sekolah. Abangnya Luqman, bimbang dia bersikap antisosial. Sehinggalah dia berkawan dengan seniornya, Sarimah.

Sarimah menjaga Dania dengan baik dan menjamunya dengan makanan, dan Dania berasa yakin dengannya. Sarimah memperkenalkan Dania kepada Cikgu Bahar untuk tuisyen percuma. Semuanya baik-baik saja sehingga keadaan menjadi kacau apabila Cikgu Bahar mengambil kesempatan ke atas Dania dan merogolnya.

Berang dan malu, Dania mengalami kemurungan berikutan kejadian ini. Luqman hanya mengetahui selepas banyak menyoal apabila menyedari sesuatu yang tidak kena pada Dania. 

Guru itu kemudiannya ditangkap, tetapi kesnya ditolak apabila mahkamah tidak dapat membuktikan Dania adalah seorang remaja di bawah umur yang menyedihkan kerana kad pengenalannya tidak dapat digunakan sebagai bukti.

Ikuti kempen dan perjuangan panjang Dania dan Luqman ketika mereka berjuang untuk membuktikan kesnya dan tidak bersalah.

No comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.