Telefilem Dania

Azhafizah MN
By -
0
Telefilem Dania lakonan Puteri Balqis, Aedy Ashraf, Fezrul Khan, Aida Aris dan ramai lagi bersiaran pada hari Ahad, 23 Oktober 2022, jam 9:00 malam di slot Cereka Ahad TV3. 

telefilem dania cereka ahad tv3

TELEFILEM DANIA

Waktu siaran : Ahad, 23 Oktober 2022, jam 9:00 malam
Siaran TV : Slot Cereka Ahad TV3
Pengarah : Eyra Rahman
Produksi : Global Station Sdn Bhd

PELAKON DAN WATAK

  • Puteri Balqis sebagai Dania
  • Aedy Ashraf sebagai Luqman
  • Fezrul Khan sebagai Cikgu Bahar
  • Aida Aris sebagai ibu Dania & Luqman
  • Nafiez Zaidi

SINOPSIS DANIA

Dania ketika remaja, seorang yang suka menyendiri dan rakan sekelasnya nampaknya sentiasa mengelak daripada rapat dengannya di sekolah. Abangnya Luqman, bimbang dia bersikap antisosial. Sehinggalah dia berkawan dengan seniornya, Sarimah.

Sarimah menjaga Dania dengan baik dan menjamunya dengan makanan, dan Dania berasa yakin dengannya. Sarimah memperkenalkan Dania kepada Cikgu Bahar untuk tuisyen percuma. Semuanya baik-baik saja sehingga keadaan menjadi kacau apabila Cikgu Bahar mengambil kesempatan ke atas Dania dan merogolnya.

Berang dan malu, Dania mengalami kemurungan berikutan kejadian ini. Luqman hanya mengetahui selepas banyak menyoal apabila menyedari sesuatu yang tidak kena pada Dania. 

Guru itu kemudiannya ditangkap, tetapi kesnya ditolak apabila mahkamah tidak dapat membuktikan Dania adalah seorang remaja di bawah umur yang menyedihkan kerana kad pengenalannya tidak dapat digunakan sebagai bukti.

Ikuti kempen dan perjuangan panjang Dania dan Luqman ketika mereka berjuang untuk membuktikan kesnya dan tidak bersalah.

Post a Comment

0Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Post a Comment (0)