Setahun Lagi Cukup Sedekad. Selamat Hari Kita Ke-9

Laju masa berlari. Tahu-tahu dah tahun ke 9 Hari Kita bersama menjadi suami isteri. Rasa macam baru je lagi kahwin. Eh! Setahun lagi cukup sedekad usia perkahwinan kami. Alhamdulillah...Bersyukur Allah temukan jodoh yang baik dan membahagiakan.

Walaupun masih belum bergelar ibu dan ayah. Kita bahagia cara kita. Nah, begitulah. Sentiasa bersangka baik dengan Allah. Percayalah perancangan Allah lebih baik dari apa yang kita rancang. Allah menentukan segalaNya. Allah maha adil, DIA akan berikan apa yang kita perlukan daripada apa yang kita mahukan tepat pada masanya. Peganglah kata-kata tu sampai bila-bila.

Bahagia terletak pada hati, jangan sibuk tengok dengan apa yang orang lain. Bersyukur, itulah kuncinya. Setiap kali dengar ceramah Ustaz Syamsul Debat tentang keluarga mesti ada dia sebut pasal bahagia dan syukur. Ayat tu lah yang dipaku dalam hati. Tapi tergelincir juga kadang. Tipulah kalau kata tak sedih. 

لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ
Ibrahim | Verse 7
If you are grateful, I will surely increase you [in favor]

Dah dah dah tak nak sedih. Tak nak aura negative. Kita follow the flow dengan doa dan usaha.

Sambutan hari kita ke-9 masih tak ada perancangan apa-apa. Sejak husband full time weekdays ni agak susah lah nak bercuti. Cuti on weekend memang taklah sebab sentiasa ramai orang. Takpe, nanti kita buat percutian anniversary tertangguh gitu.

doa ulang tahun perkahwinan dalam islam

Sampai ke hari ni, baju ni masih belum muat lagi. Tak celuih orang utagha cakap. Betui dak? Cepatlah menkurus Fiza oiii..teringin juga nak pakai semula baju nikah ni sebenarnya. Nak pakai masa bila pun tak tahu. Rasanya kalau buat baju nikah sekali tu je lah pakainya pun. Kann...

Doa ulang tahun perkahwinan

Ya Allah, sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan perkahwinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.
Ya Allah…
Indahkanlah rumah kami dengan kalimah-kalimah-Mu yang suci. Suburkanlah kami dengan keturunan yang membesarkan asma’-Mu. Penuhi kami dengan amal soleh yang Engkau redhai. Jadikan kami insan yang tenang dan menenangkan orang sekeliling serta teladan yang baik bagi manusia.
Ya Allah…
Damaikanlah pertengkaran di antara kami, pertautkan hati kami, dan tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan. Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya. Jauhkan kami dari keburukan yang tampak dan tersembunyi.
Ya Allah…
Berkatilah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Jadikanlah kami termasuk golongan orang-orang mukmin.
Aamiin Ya Rabbal Alamin...

Doakan yang baik-baik. Terima kasih doakan untuk kami. Semoga Allah membalas dengan segala kebaikan. Aamiin...

12 comments:

  1. Tahniah Fizah. Selamat ulang tahun perkahwinan ke-9. Moga bahagia till jannah. Kak Amie pun ( dan mungkin yang lain juga) pakai baju nikah sekali tu jew. Masih simpan hingga hari ini walaupun tak muat hihihiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...
      Aamiin... Terima kasih Kak Amie untuk doanya.
      Hehe..yang penting simpan untuk memorabilia

      Delete
  2. Happy Anniversary Fiza..
    Aini doakan Fiza & suami kekal berbahagia hingga ke jannah..
    InsyaAllah dengan izinNya satu hari nanti akan ada cahaya mata buat Fiza & suami..

    ReplyDelete
  3. happy anniversary fiza.. semoga kekal bahagia sampai ke jannah :)

    ReplyDelete
  4. Selamat ulangtahun perkahwinan ke-9.
    Bahagia ialah bersyukur apa Allah berikan. Betul sangka baik. Akak pun doakan Fiza diberi cahaya mata apabila teringat. Insya Allah doa dan yakin Allah makbulkan. Ceria selalu ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah...Alhamdulillah...Terima kasih kak doakan yang baik baik untuk saya dan suami. Semoga Allah membalas dengan segala kebaikan. Aamiin...

      Delete
  5. Alhamdulillah...many more years to go until Jannah.
    Setiap yang pahit akan ada manisnya kelak...bersabarlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...InshaAllah...
      Aamiin...
      Terima kasih Ammi :)

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.