Hobbit House (Baan Suan Noi Resort) Khao Yai, Thailand

Kalau dulunya hobbit house sangat terkenal di New Zealand kerana tempat ini merupakan movie set untuk cerita Lord Of The Rings (LTOR). Dah filem nya popular, haruslah tempat ini popular juga. Pada mulanya Fiza ingatkan hobbit house ni menggunakan kesan khas dalam file tapi tidak. Hobbit house ini memang wujud dan diberi nama The Hobbiton Movie Set.

Itu namanya di New Zealand tapi sekarang hobbit house juga berada di Khao Yai, Thailand di beri nama Baan Suan Noi Resort di mana kau orang boleh menginap di sini. Kiranya di jadikan hotel sebagai tempat penginapan untuk pengunjung. Bukan sekadar untuk melawat atau mengambil gambar sahaja. Malah boleh menginap di sini. Mesti lagi seronok.

Dan semestinya hobbit house ini bukan untuk filem. Tapi mana tahu akan datang ada juga cerita di sini kan. Kata orang, tak perlu pergi jauh ke New Zealand untuk melihat dan rasakan pengalaman di hobbit house, datang ke Thailand je lebih dekat. Tapi pada Fiza, tetap nak rasa suasana di New Zealand dan nak juga datang ke sini. Dua-dua pun nak. Tamak tak? Bab bercuti berjalan ke mana saja kena tamak, dapat lihat suasana di negara orang. 


Paling teruja nak masuk hobbit house yang satu ni. Salah satu trademark hobbit house dibina di lereng bukit bawah tanah.  Agaknya kalau masuk dalam ni, boleh bernafas ke tidak ye? Agak menakutkan juga. Ke Fiza seorang je yang paranoid sangat sampai fikir macam tu. Kalau dah sampai sini nak takut apa. Lagi teruja adalah melihat permandangan yang cantik macam ni. Malaysia mana ada. Mungkin satu hari nanti kena buat juga sebagai salah satu daya tarikan percutian menarik di Malaysia. Setuju tak? 

Teruja juga nak menginap dalam hobbit house yang comel ni. Memang sakan bergambar kalau dah sampai di Hobbit House(Baan Suan Noi Resort) Khao Yai, Thailand ni. Apatah lagi kalau sampai di The Hobbiton Movie Set lagi sakan agaknya bergambar. Well, jadi macam jakun tu perkara biasa. 

Kredit foto : Google
Dah bosan asyik ke Krabi atau tempat lain di Thailand, cuba datang dan menginap di sini pula. Rasakan pengalaman yang lain juga. 

5 comments:

  1. Fuh boleh tahan jugak tempat dia *_*

    ReplyDelete
  2. wuyooo.. tatau kata dekat je... nanti kalau berkesempatan <3 <3 <3 teringin sangat nak pergi sana XD

    ReplyDelete
  3. Wow mesti feeling mcm dlm lite kalau duk sini kan

    ReplyDelete
  4. lain dr yg lain resort dia.. terbaik =D

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.