Greek Yogurt Untuk Diet

Dalam program diet, jangan risau kalau tak dapat makan snek yang sedap-sedap tu sebab korang boleh jadikan buah-buahan sebagai snek ataupun yogurt sebagai snek untuk isi perut sementara menunggu waktu makan seterusnya. Snek di ambil pada 10 pagi atau pada pukul 4 petang. Tapi kadang-kadang dah lapar Fiza bedal je makan snek tak ikut masa. 

Seperti yang dapur eat clean sarankan ambil greek yogurt rendah lemak. Sebelum ni Fiza pernah cuba original greek yogurt. Rasanya masam yang amat. Mujur dia suruh tambah berries dan epal. Kalau tak, memang terkemut-kemut muka tahan rasa masam yogurt tu. Untuk stok yogurt seterusnya kami orang decide beli yang ada buah-buahan sebab tak perlu nak topup buah kalau beli yang original. 

Kebetulan masa nak beli greek yogurt ni ada promosi. Kalau beli yang 100gram tu harga dia RM3.++ tapi kalau beli yang 470gram harga dia RM10.++. Agak jimat juga kalau beli 4 x 100gram tu dah RM12.++ lebih kan. Husband nak bawa bekal pun kena masukkan dalam tupperware kecil sebab kalau beli yang kecil tu terus bawa je. Nak jimat pembelian punya pasal kira takde masalah kalau husband nak bawa bekal. Fiza beli perisa strawberry sebab tak banyak pilihan. Kalau tak silap cuma ada 3 perisa je iaitu original, peach dan strawberry.  Dah tentu lah  pilih strawberry!

Yogurt Rendah Lemak

Yogurt dijadikan sebagai snek untuk mereka yang diet kerana nilai kalori rendah mempunyai lemak yang baik serta probiotik yang membantu mendapatkan usu yang baik. Yogurt juga dikatakan dapat meningkatkan metabolisme badan
Bila beli yogurt yang ada buah, barulah syok makan ada rasa manis buah sikit. Barulah boleh telan. Tapi macam biasalah bukan banyak buah pun. Janji ada rasa, Fiza tak kisah soal berapa buah yang ada pun.


Seeloknya makan 100gram untuk sekali hidangan snek. Tapi kalau sedap, tak kira dah 100gram ke tidak. Main bedal je. Aci tak?

.

7 comments:

  1. sedapnyaaaaaaaaaaa anum pun suka

    ReplyDelete
  2. Dah lama rasanya tak dtg komen sini...

    Lama juga sy tak makan yogurt... Dulu ferevet.. mesti ada stok tu..

    ReplyDelete
  3. nice...yogult greek mmg ssuai utk diet..amik yg plain lg bgus..so boleh bli buah2 fresh lain klu nk tmbah

    ReplyDelete
  4. sedapnye. ttiba terkeliur and nk cari ptg ni

    ReplyDelete
  5. akak lebih suka yang strawberry..sedap

    ReplyDelete
  6. dpt imagine muka kenyit2 kalo makan yg jenis masam tu hahahha

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.