Ada Apa Dengan Changi Beach, Singapore


Kalau korang perasan sekarang geng-geng blogger ramai yang dok letak location kat CHANGI beach!lepakkkk bila update instagram. Selain Changi beach, ada juga yang letak di Singapore. Yang penting kawasan Singapore. Motif? Dengan cara letak lokasi di Singapore terutamanya Changi Beach akan menaikkan jumlah like di instagram katanya. Bukan tambahkan followers ye.

Pernah juga beberapa kali Fiza cuba buat cara macam tu untuk tambahkan like. Ye, memang berhasil. Tambah berganda jugalah. Sil cuba kalau nak tahu betul ke tidak. Salah satu taktik la gitu. Sejauh mana kebenaran dan macamana boleh tambahkan like tu Fiza tak mengkaji pula. Hanya sekadar tahu je.

Alang-alang dah cerita pasal Changi Beach ni, Fiza pun carilah sikit apa yang menariknya tentang Changi Beach ni. Yelah, tak pernah sampai Singapore apatah lagi nak sampai Changi Beach ni. 

Informasi dari Wikipedia
Changi Beach (Chinese: 樟宜海滨公园) is a beach located at the northern tip of Changi in the eastern region of Singapore.
The 28-hectare beach is one of the oldest coastal parks in Singapore, retaining the "kampung" or village atmosphere of the 1960s and '70s. The park is approximately 3.3 km long with stretches of sandy beaches between Changi Point and Changi Ferry Road.
Changi Beach is popular among locals as a hangout for overnight family picnics, especially on weekends. Some individuals enjoy fishing, watching landing airplanes, jogging and watching the sunrise or sunset here. Sunrise can be viewed from the SAF Changi Ferry Terminal on the eastern end of the park and sunsets can be viewed from Changi Point. Barbecue parties, camping and watersports are some common activities. In addition, food lovers visit Changi Beach for seafood at the nearby Bistro@Changi, or for different food options at Changi Village.
Changi Beach served as a killing ground for the Japanese during the Sook Ching massacre of The Second World War. Thousands of Chinese were tortured and killed during this Operation as they were suspected of being anti-Japanese.-credit wikipedia
Ada juga Fiza terbaca yang Changi Beach ni agak menakutkan dengan pelbagai cerita hantu. Banyak juga ceritanya. Di katanya Changi Beach ni antara tempat yang paling seram di dunia. Err..seram tiba-tiba! Serba sedikit tentang pelbagai Kisah di Changi Beach, Singapore.
Di sini banyak arwah penduduk Cina yang dihukum mati pada saat pendudukan Jepun di Singapura. Menurut keterangan penduduk sekitar, mereka pernah melihat sosok tionghoa melayang, dan badan tanpa kepala berjalan di sepanjang pantai.-FB Pengalaman seram ada di sini
Pantai ini terkenal dengan peristiwa yang menyeramkan seperti kepala terbang, tubuh tanpa kepala berjalan di pantai dan jeritan serta tangisan tentera yang meminta tolong. Bagi anda berani dan suka dengan tempat-tempat misteri, anda wajib menjadikan pantai Cahngi sebagai tempat percutian anda.-jelita.com.my
Semasa penjajahan Jepun di Singapura semasa Perang Dunia Kedua, dalam pembunuhan terancang yang dinamakan operasi Sook Ching, orang Cina dibawa oleh askar Jepun ke sebuah lokasi terpencil dan dibunuh. Antara lokasinya adalah Taman Pantai Changi di mana dikatakan tangisan mangsa masih kedengaran. Muka seperti hantu juga dilaporkan berkeliaran di sekitar pantai tersebut, meninggalkan jejak berdarah.-fuh.com.my
Fuhh..cerita seram tahap tinggi ni. Orang yang terlebih berani je mampu nak datang Changi Beach macam geng-geng paranormal seekers. Kalau Fiza tak berani la..boleh je bercuti kat sini tapi datang siang-siang lah kan sebab pantai dia cantik juga.


Sekian sahaja kisah Changi Beach ni. Nak cerita seram lagi takut sebab malam ni malam jumaat. 

9 comments:

  1. Berhajat nak pergi tapi kata org perbelanjaan sgt tinggi di singapore.. hurmmm

    ReplyDelete
  2. ooo patutlah..dah terjawab persoalan kat kepala akak hahahaha..nanti nak try lah..

    ReplyDelete
  3. Miera perasan jugak. hahaha..Ok lepas ni update IG letak location ni jugak. Mana tau tambah like kt gambar banyak. tq :)

    ReplyDelete
  4. ha ah..guna lokasi tu naik like dulu..hehe..macam2 kisah rupanya dekat changi ni

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.