Gaya Rambut Lelaki Terkini

Gaya rambuthairstyle lelaki terkini ada macam-macam jenis gaya sampai dah tak tahu gaya apa dah. Sebelum gunting rambut mesti nak kena cari gaya rambut yang kita nak dan kena pastikan gaya rambut tu sesuai dengan diri sendiri. Kalau susah nak explain kat tukang gunting rambut tu mesti ada bawak gambar sebagai contoh kan.

So nak share jugaklah gaya rambut @ hairstyle lelaki terkini yang menjadi trend sekarang. Kotlah ada yang tengah mencari ke untuk gunting rambut atau untuk gayakan style rambut baru ke kan. Bolehlah tengok² gambar bawah ni. Nak buat gaya undercut, man bun, top knot, fade, side part, pompadour dan short back and sides pilih mana yang sesuai.

Undercut : Potongan pendek bahagian tepi dan panjang di bahagian atas tak kisah samaada rambut jenis lurus ataupun kerinting.

Yang rambut panjang tu bolehlah buat gaya man bun ni. 

Man bun : Potongan rambut ala² roti pau atas kepala. Untuk buat style man bun, rambut mestilah panjang paras bahu. Tarik rambut di bahagian dahi dan ikat pada bahagian tengah kepala.

Top Knot : Gaya rambut ni adalah gabungan dua potongan rambut iaitu"Undercut" dan "Man Bun". 



Pompadour : Pompadour dan Undercut agak kurang lebih sama cuma beza nya adalah potongan rambut dibahagian tepi (undercut haircut lebih pendek hampir ke kulit kepala tapi bahagian tepi Pompadour dipotong pendek tidak sependek undercut). Rambut dibahagian hadapan dibiarkan panjang untuk membentuk ilusi ketebalan rambut.

Short Back and Sides : Potongan pendek di bahagian tepi dan belakang, Manakala rambut di bahagian atas dipotong layer panjang.

Ini pulak produk rambut yang sesuai untuk digunakan dengan jenis gaya rambut yang ingin di gayakan.



Notapink : Budak sekolah tak payah sibuk nak buat style rambut macam ni ye. hihi
Sumber gambar dari hairstyleonpoint

13 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.