Ranking Alexa Azhafizah.com Ogos 2016

Sebelum bulan Ogos berakhir, moh le kita check ranking alexa untuk bulan Ogos ni. Naik ke tidak? Frust untuk ke berapa kali ntah sebab jumlahnya makin besar. Untuk globaral dan rank in Malaysia pun sama menurun ranking tu. Nasiblah kan bila blog tak berapa nak performance bulan Ogos ni. Tapi takpe…

Merdeka! Merdeka! Merdeka! Tetaplah Merdeka

Merdeka! Merdeka! Merdeka! Tanggal 31 Ogos 2016, 59 tahun Malaysia merdeka daripada dijajah. Syukur Malaysia masih aman. Walaupun ayat nampak cliche tapi kita perlu sentiasa bersyukur hidup di bumi Malaysia ni. Kalau diceritakan semula sejarah kemerdekaan ni barulah kita sedar betapa besar ertinya …

Char Kuew Teow Penang

Bila nak cepat makan tengahari, biasanya pilih menu yang mudah untuk di masak je. Menu campak-campak orang kata. Jadi, tengahari ni masak char kuew teow penang yang mudah dan cepat di masak. Di sebabkan char kuew teow penang ni memang favourite Fiza, memang ada ready stok pes char kuew teow buat s…

3-year-Old Wedding Anniversary

Genap 3 tahun melengkapi antara sama lain dalam istilah suami isteri. Alhamdulillah..syukur pada Allah memanjangkan jodoh kami berdua dalam menempuh dugaan dalam perkahwinan. Bagi yang mempersoalkan tentang anak, kami hanya manusia yang mampu bersabar menanti kehadirannya. Sesungguhnya Allah telah…

I G-Nius Luban - Makanan Sunnah Tambahan Untuk Anak Anda

Perlancaran produk I G-Nius | I G-Nius luban telah dilancarkan pada 15 ogos 2016 buat julung kalinya di sebuah Madrasah tahfiz di Klang, Selangor. Dimana produk ini yang dikenali sebagai I G-Nius yang berasaskan makanan sunnah iaitu luban. Ini adalah satu-satunya herba makanan sunnah di malaysia y…

Kek Buah Durian

Sekarang dah musim buah-buahan tempatan kan? Musim buah durian dah sah-sah memang sentiasa meriah. Penggemar durian haruslah tak lepaskan peluang menikmati durian yang bermacam nama dan gred. Tak tahu sangat hal buah durian ni sebab Fiza sendiri tak makan durian. Rugi? Takde rugi pun malah untungl…

Cheque Nuffnang Cashout Bulan Jun

Sesak nafas sekejap bila tengok earnings nuffnang yang semakin merundum sejak bulan lepas. Bulan lepas takde rezeki nak cashout. Bulan ni belum tentu lagi. Harap-harap dapatlah cashout juga. Tak sempat nak kecewa lebih sebab cheque nuffnang cashout bulan jun lepas dah selamat sampai hari jumaat le…

DIY Sticker Label Transparent

Sebelum ni Fiza ada kongsikan DIY sticker label  juga tapi untuk entry ni DIY sticker label versi transparent pula. Tujuannya untuk melabel rempah ratus atau barang-barang yang ada dalam rumah untuk nampak lebih kemas dan semestinya cantik bila dah ada label sticker tu. Untuk tujuan yang lain pun …

Baca Novel Secara Online Melalui Aplikasi NovelPlus

Suka baca novel? Kalau suka, Fiza ada berita baik untuk pencinta Novel. Nak tahu apa dia, baca entri ni sampai habis ye. Kebanyakkan kawan-kawan Fiza suka baca novel dan ramai sebenarnya yang suka baca novel. Ada yang koleksi Novel penuh rak sampai tak muat-muat dah. Satu masalah juga nak simpan n…

Mendaki Bukit Batu Chondong (BBC) Kemensah

Last mendaki Bulan Mei 2015 lepas (Mendaki Gunung Angsi) mendaki gunung buat pertama kalinya. Bulan Jun berehat dari aktiviti mendaki sebab bulan puasa. Bulan Julai pula sibuk beraya. Bulan Ogos ni baru dapat sambung semula aktiviti mendaki. Kira warm up selepas raya, gara-gara makan banyak masa tu…

Entopia dan Phantamania Tarikan Terbaru di Penang

Bila hujung minggu tiba, mesti blur tak tahu nak buat apa hujung minggu kan. Nak jalan-jalan ke nak duduk kat rumah je? Kalau korang jalan-jalan ke Penang tu jangan lupa pergi tempat baru iaitu Entopia dan Phantamania yang merupakan tarikan terbaru di Penang. Orang Penang mesti dah tahu kan dan  m…
back to top