Baca Novel Secara Online Melalui Aplikasi NovelPlus

Tuesday, August 09, 2016



Suka baca novel? Kalau suka, Fiza ada berita baik untuk pencinta Novel. Nak tahu apa dia, baca entri ni sampai habis ye. Kebanyakkan kawan-kawan Fiza suka baca novel dan ramai sebenarnya yang suka baca novel. Ada yang koleksi Novel penuh rak sampai tak muat-muat dah. Satu masalah juga nak simpan novel-novel tu semua. Kalau korang pencinta novel, kini dah ada aplikasi NovelPlus yang membolehkan korang baca novel secara online dan ianya PERCUMA. Yang paling penting tak perlu nak penuhkan ruang rak buku tu.
NovelPlus adalah aplikasi bacaan secara mudah alih dan juga merupakan platform penerbitan kreatif yang membenarkan penulis-penulis novel untuk turut serta melibatkan diri dan memberikan sesuatu yang menarik kepada pembaca mereka melalui pengalaman berhubung yang menyeronokkan. NovelPlus juga merupakan suatu komuniti yang menghubungkan penulis dan pembaca.

Menarik kan aplikasi NovelPlus ni. Pengguna dan pembaca boleh membaca sebanyak mana pun novel tanpa had daripada penulis baru dan lama secara percuma. Dalamnya tidak terhad kepada yang percuma sahaja, ada juga pass langganan untuk novel-novel premium dengan harga yang berpatutan

Untuk kepuasan pembaca dan pengguna, NovelPlus berusaha untuk memuaskan hati pelbagai ragam pembaca dengan memuatkan pelbagai genre-genre contohnya seperti romantik, fanfic, seram, misteri, fantasi, jenayah, sains fiksyen dan juga cerpen.


Melalui aplikasi NovelPlus juga, pengguna boleh menemui segala jenis novel dari penulis yang berbakat besar dalam penulisan. Malah pembaca juga boleh menggunakan enjin carian aplikasi tersebut untuk mencari buku yang mereka inginkan  dengan hanya perlu menaip nama penulis, tajuk buku, atau genre. NovelPlus sangat mudah diakses oleh pengguna yang ramai dan sesuai digunakan atas kebanyakan peranti terutamanya iPhone, Android dan lain-lain.

Selain itu, pengguna boleh menikmati ciri-ciri khas social ketika membaca novel seperti kebolehan untuk kongsikan novel kegemaran mereka kepada rakan dan keluarga melalui jaringan media social seperti Facebook, Instagram, Twitter, SMS dan lain-lain, selain mereka boleh rate and undi novel tersebut dan meninggalkan komen untuk peluang berinteraksi dengan pembaca dan penulis yang lain.

Bagi mereka yang suka menulis, berita baik juga untuk mereka kerana Melalui NovelPlus semua penulis dapat mampamerkan hasil kerja dan bakat mereka. Penulis boleh menerbitkan karya mereka dan mendapat liputan meluas seluruh dunia kerana kini NovelPlus boleh didapati di 85 buah negara. Wow! Hebat kan! Rugilah kalau korang tak nak tunjuk bakat menulis tu. 

Antara 10 novel yang sedang mengungguli carta teatas adalah seperti berikut : 

1. Aku Bukan Cinderella BY Kieyah
2. Aku Cinta Kamu BY Ratu Adriana Nadine
3. The Young Bride BY Anna Sanba
4. I Love you with all my heart BY Ieyra Aqish
5. You're Mine! NO One Else! BY Mizna
6. Suamiku Pembuli BY Anis Natasya
7. Hubby I love You BY MissEM26
8. My Intan Payung BY AGTHS
9. Mencari Cinta BY Cik Buwlan
10. Encik Suami BY Seripah

Mesti pencinta Novel dah teruja nak membaca Novel di  NovelPlus kan? Nak cerita lagi ni, pengguna boleh mengikuti cerita daripada novel yang telah ditulis oleh penulis kegemaran dan mendapat kemaskini tentang novel terbaru dan juga yang akan datang. Paling menarik, pengguna boleh menyimpan novel-novel kegemaran mereka dalam koleksi mudah alih dan menguruskan novel tersebut mengikut pilihan sendiri. Mudah sangat tak perlu nak fikir ruang untuk menyimpan segala novel-novel yang ada.

Aplikasi NovelPlus ini juga dilengkapi kesan-kesan khas untuk menarik perhatian pembaca antaranya pengguna boleh mengubah aksara, kecerahan dan membolehkan kesan selak ataupun menyelaraskan bacaan untuk menyesuaikan bacaan anda ketika waktu siang atau malam bagi memudahkan pembacaan serta menghayati novel sebelum masuk tidur. Nak tahu macamana keadaannya, kenalah download dan install nanti ye.

Kini, pengguna boleh memuat turun aplikasi NovelPlus di Google Play dan App store hanya dengan menggunakan kata kunci “NovelPlus” ketika menggunakan enjin carian. Apa yang perlu dilakukan adalah mencari NovelPlus dari bahagian teratas pada kategori “Buku Dan Rujukan”.

Sangat bagus kan ada aplikasi NovelPlus ni sebab boleh dibaca di mana-mana dengan syarat ada smartphone, ada internet kuota dan aplikasi NovelPlus itu sendiri. Jadi, kalau bosan atau takde kerja nak buat tu boleh membaca dari membuang masa. Betul tak?

Untuk maklumat lanjut tentang NovelPlus, Boleh rujuk website.

7 comments

  1. wahhh best ni.. tp lg best kalo bace offline.. hihi

    ReplyDelete
  2. wah menarik ni pija. afzal ada nampak truangan 'Write Stories' tetiba rasa nak submit kat sana plak :D

    ReplyDelete
  3. senanglah nak baca novel macam ni..tak payah dah bawa buku tebal2

    ReplyDelete
  4. terbaik dpt baca cara cmni.. arigatou, fiza ^^

    ReplyDelete
  5. yeay.. best2 =) dah install. nanti bila free boleh baca.. bace dgn jasmeen.. huhu

    ReplyDelete
  6. Saya pun dah install aplikasi novelplus nie..memang best la novel yang ada...

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.