Marielle Plain Shawl 2 Meter Paling Murah di HIJABIZA

Kat Mana nak cari shawl plain 2 meter yang murah? Dah lama rasanya Fiza cari shawl Chiffon yang lebar dan panjang 2 meter dengan harga murah. Pernah tweet dan post di instagram dan facebook tanya kawan-kawan. Macam-macam jenama yang dia orang suggest. Tapi mostly yang berjenama dan harga lebih kurang dalam RM40 atau RM50 ke untuk 2 meter panjang.

Apapun terima kasih untuk mereka yang suggest masa Fiza tanya hari tu. Sangat membantu untuk Fiza survey yang lebih menepati pilihan Fiza. Cuma belum jumpa yang betul-beutl berkenan. Kebetulan balik kampung Segamat baru teringat butik HIJABIZA ada buat sale RM15 untuk Marielle Plain Shawl 2 Meter. Yes! Itulah harga paling murah di HIJABIZA yang tak dapat di butik lain.

Tak silap Fiza hijabiza ni bukanla jenama baru lagi. Dah 2-3 tahun juga lah bertapak di Segamat. Selain tudung, ada jual blouse dan pants juga. Nanti kau orang boleh tengok-tengok lah ye. Fiza cuma nak cerita pasal tudung yang Fiza beli ni je lah. Alang-alang dah balik kampung tu terus beli je lah. Beli 2 helai je. Itupun rambang mata nak memilih sebab terlampau banyak warna.


BANYAK PILIHAN WARNA

Ya, memang banyak pilihan warna yang ada. Ada warna pastel dan juga ada warna gelap. Fiza pilih warna shawl yang belum ada dalam koleksi. Satu warna pink rose dan satu lagi warna hijau lumut. Next time balik kampung nak topup lagi sehelai dua sebab dah berkenan sangat dengan Marielle Plain Shawl ni.

MURAH

Kebanyakkan yang suggest shawl haritu mostly harga kurang murah lah. Fiza bukan lah nak cari yang berjenama sangat pun sebab cuma nak shawl 2 meter dengan kualiti yang terbaik lah. Alang-alang tu kalau beli banyak lebih berbaloi. Itu yang puas hati sangat dengan harga RM15 untuk sehelai shawl panjang 2 meter ni. HIJABIZA pun berjenama juga lah. Harga je murah tapi kualiti mahal.


JAHITAN KEMAS

Jahitan baby seam memang kemas. Cuma kena belek-belek juga lah masa nak membeli tu. Kot lah ada terlepas quality check ada benang terkeluar ke kan. So far yang Fiza beli jahitan baby seam tu kemas dan takde benang terputus and what so ever.

HEAVY CHIFFON

Fiza suka pakai jenis shawl heavy chiffon yang tak jarang sangat. Bila pakai heavy chiffon ni mudah nak membentuk pada bahagian muka tu. Heavy chiffon jenis thick sikit kalau tak silap Fiza lah. Bila tebal sikit flowy dia pun macam cantik je bila pakai kan?

Kenapalah beria sangat nak pakai shawl 2 meter ni? Bukan apa, kalau pakai shawl lebih panjang ni boleh lah buat bermacam gaya tudung terkini tapi dalam masa yang sama boleh lah tutup depan belakang secukupnya. Kadang tu terlebih tarik bahagian depan, bahagian belakang jadi pendek pula. 

Apapun Fiza rasa okaylah kualiti dengan harga boleh dikatakan murah di Hijabiza ni. Ada lagi murah? Meh share dengan Fiza. Sebelum ni pernah beli online kat instagram, katanya dalam post tu 2meter tapi bila pakai tak macam 2 meter! Then ukur, hanya 1.8meter je standard shawl biasa. Bila tanya owner dia tak reply apa pun. Tertipu sungguh rasa. Tak baik tau tipu pelanggan. Lepas tu Fiza perasan dia dah tukar ukuran pada post tu jadi 1.8meter. Haaa..jujur kan senang.

Well, dah dapat shawl yang di idamkan hilang rasa kecewa tu. Lepas ni harus beli lagi tambah koleksi warna yang lain pula. Kau orang jangan borong sangat ye. Nanti Fiza nak beli habis pula. Hijabiza please stay dengan harga murah okay! 

6 comments:

  1. rasa lama tak pakai shawl sebab panas nak lilit lilit hehehe tapi kalau travel mmhg sha pakai shawl je

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..bawal paling senang pakai kan..tapi tu lah dah biasa pakai shawl :)

      Delete
  2. murah!
    aida plak tak pandai pakai shawl.
    if pakai, ni la pilihan aida sebab harga murah.
    murah pun, tapi cantik dan berkualiti.
    ok lah kan :)

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.