Terkini Pageviews 19 Juta Blog Sihatimerahjambu

Selama 8 tahun terjebak dalam dunia blog baru sekarang dapat cecah pageviews 19 juta. Ye lah, awal-awal dulu mana nak ada pageviews yang tinggi sebab sekadar suka-suka kalau ada masa. Beberapa tahun lepas je baru serius dalam dunia blog ni. Dari situ lah bermulanya peningkatan pageviews blog sihatimerahjambu ni. Syukur masih ada pembaca dan masih ada pencari google yang melekat masuk dalam blog sihatimerahjambu. 


Tak sikit tak banyak sekurang-kurangnya ada yang membaca dan ada yang mencari maklumat yang boleh di guna pakai. Sekarang ni pun banyak menulis tentang sesuatu yang bermanfaat. Cuma kadang-kadang mengisi blog dengan entri santai. Dah namanya blog personal, tiada niche tertentu. Jadinya ikut suka nak tulis tentang apa yang di rasakan berguna.

Sekarang juga perlu menaikkan traffik blog untuk menjana pendapatan daripada blog. Bila traffik blog dah makin meningkat dan terus meningkat, barulah ada keyakinan orang nak beriklan di blog kita. Memang terpaksa juga jadi gila traffik. Tapi ada kalanya macam tak kisah dah sebab berbalik kepada tujuan asal, berblog kerana minat. Setiap orang lain motifnya kan? Masing-masing juga ada pendapat masing-masing dan setiap blog ada auranya tersendiri. Setuju?

Janganlah rasa blog belum cukup hebat dan sebagainya. Semua boleh jadi hebat. Macam Fiza, walaupun tak menonjol boleh di ibaratkan seperti blogger belakang tabir je tapi masih kekalkan momentum berblog. Ada kalanya takde up entri tu maknanya sibuk ataupun tiada idea. Biasalah pasang surut idea dalam berblog. Bila sibuk memang takde masa nak hadap dan bila takde idea memang hadap lama tu tak menghasilkan apa-apa entri pun. Kau orang sedia maklumlah hidup blogger macam mana kan.

Bila traffik semakin naik itu adalah satu kepuasan daripada hasil penulisan kita. Jadikan juga pageviews orang yang dah berjuta-juta tu yang lebih daripada kita sebagai sumber inspirasi untuk mencapai jumlah yang lebih juga. Sila pandang dari sudut positif, jangan asyik nak kecam blogger kerjanya meriak je. Stay positif sebab kau orang pun boleh cuma waktunya cepat atau lambat sahaja dan rezeki masing-masing berbeza.

10 comments:

  1. wow !!!! yep btl btl btl. insyallah jasil penulisan dlm blog akan bmanfaat kpd mereka yang mencari info2 tertentu =)

    ReplyDelete
  2. wow..tahniah fiza...bilalah dapat pageview sehari tu macam fiza....akak pun tetap akan kekalkan prestasi blog..sebab bila dah minat ,of courselah kena jaga prestasi kan..Sekarang ni blog bukan sekadar minat
    ~ Kisahsidairy~

    ReplyDelete
  3. gudluck akak...teruskan dunia blogging!

    ReplyDelete
  4. Tahniah kak. Teruja tengok! Saya masih merangkak-rangkak lagi. Seiring dgn usahalaa kot, update entry pun tak kerap sangat. Hukhuk :P

    ReplyDelete
  5. Wahh..banyaknya !! nak dapat tu bukan senang sebab tu bila dah dapat tu puas sangat kan

    ReplyDelete
  6. wah bnyk tu akak. tahniah.. teruskan berblogging :)

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.