Buat Video Perubahan Muka Dengan Applikasi Facelapse

Selamat petang! Salam jumaat hari yang penuh barakah. Minggu ni kurang sikit entri yang saya publish gara-gara kekurangan cerita yang menarik untuk dikongsikan. Takpelah kan, janji ada sehari 1 entri. 

Lama-lama nanti ada yang rindu. Rindu ke?Stalker yang rindu kot. Baru-baru ni saya ada perasan 1 video yang dikongsikan oleh Stacy sempena Birthday Bella. 

Tertarik dengan video itu sebab memaparkan perubahan muka Bella dari kecil sehingga sekarang. Macam menarik je macam best dan macam sesuai untuk ditayangkan sempena birthday.


Ramai yang komen bertanyakan pada Stacy tapi tiada jawapan. Saya pun cari baca komen-komen yang ada dan ada yang beritahu video tu menggunakan apps 'Facelapse'. Cari punya cari, jumpalah apps tu. 

Pada mulanya saya cari menggunakan play store (android) tapi macam kurang menarik. Lepas tu saya cuba cari menggunakan apple store(iOS) pula, akhirnya saya jumpa apa yang saya cari. Tapi berbayar pula. 

Memandangkan harga apps Facelapse cuma RM3.90. Kira mampu beli lah. Tapi ada pula watermark facelapse dan music satu je. Kalau nak music lain dan tanpa watermark, kena bayar RM19.90. Bagus betul strategi dorang suruh kita beli ye.

Aplikasi facelapse ni kalau tak silap saya baru lagi dalam tahun lepas. Agak kurang pasti. Cuma tak ramai yang tahu atau saya sendiri yang baru tahu. Almaklumlah, jarang nak explore dalam store. 

Kalau ada kongsikan applikasi yang menarik je baru lah tercari-cari dan install. Lagipun sekarang kena hadkan applikasi yang ada sebab tak pasal-pasal tak cukup space. Dengan gambar yang banyak lagi. Gambar-gambar lama terpaksa pindahkan dalam hardisk.

Apa yang menarik tentang applikasi Facelapse ni adalah facelapse tu sendiri. Daripada gambar-gambar yang kita dah masukkan menjadikan satu video. Perubahan setiap muka menjasikan kita sendiri teruja teringat zaman-zaman lampau masa kecil-kecil. 

Applikasi ni best juga untuk digunakan dalam perubahan memakai produk skincare pun boleh. Yang penting Facelapse ni memang menarik. saya baru cuba buat 1 video. Kononnya nak buat perubahan setiap tahun tapi malangnya gambar dulu-dulu entah mana nak cari. 

Jadi, masukkan apa yang ada je la dulu untuk percubaan. Korang boleh tengok betapa menariknya facelapse ni. Muncullah zaman kecomotan dulu-dulu.

Nanti kalau ada anak, confirmlah setiap bulan saya ambil gambar dan compile jadi video guna facelapse ni. Tentu seronok dapat melihat perubahan pembesaran anak-anak walaupun hanya dari muka. Yang ada anak tu, bolehlah abadikan gambar-gambar anak jadikan video yang lebih menarik. Nice kan!

8 comments:

  1. assalamualaikum azha...hahaha best juga ni...:)
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  2. Best jugak apps ni! Nanti killa mesti download!


    Jemput la singgah ke blog killa.
    Nak cantik? Nak sihat? Ingat killa
    👉 http://www.syakillaazam.my/

    ReplyDelete
  3. nak try aps ni.. eh, akak mesti hari2 baca blog fizah. wajib tau ;)

    ReplyDelete
  4. woww ! yep terus automatik nak buat mcm ni nnti kalo ada bby insyallah. tp rasa nya skrg pun bole guna sesama psgn =D

    ReplyDelete
  5. wowwww cam nak download jekk. macam nak try jekkk.

    Jom ke Blog Uyul Rosli >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.