Biskut Gery Saluut Malkist Chocolate


Sebelum ni viral di facebook pasal biskut Gery Cheese. Orang lain dah merasa tapi rezeki Fiza lambat sikit baru ni la dapat merasa. Itupun sebab ternampak ada jual kat Mydin. Sebelum ni mencari juga tapi tak terjumpa. Bila dah ada depan mata memang ambil terus la. Jangan lepaskan peluang orang kata. Ye, lansung tak lepaskan peluang. Tapi sayang, yang cheese takde. Cuma ada Biskut Gery Saluut Malkist je.

Takde yang cheese pun takpelah. Janji dapat rasa biskut Gery coklat pun boleh. Sampai rumah terus buka dan rasa biskut Gery ni. Punyalah tak menyabar nak rasa. Fiza beli jenis packaging yang kecil. Dah saiz tu je yang ada pun. Okaylah kan untuk yang nak merasa. Nanti beli yang packaging besar kalau tak sedap, tak makan membazir pula. Untuk packaging saiz kecil ni RM3.90.

Biskut Gery Saluut Malkist Chocolate

Inilah rupa biskut Gery Saluut Malkist Chocolate. Pada bahagian atasnya ada taburan gula. Ala, macam biskut gula tu la. 

Biskut Gery Saluut Malkist Chocolate

Cuma perbezaannya ada bersalut coklat pada bahagian belakang. Belek punya belek, boleh je buat sendiri biskut Gery ni. Beli je biskut gula dan salut coklat. Mudah je kan sebenarnya. Kalau nak rasa yang cheese, boleh guna resepi biskut Gery Cheese yang Fiza dah kongsikan sebelum ni. 

Biskut Gery Saluut Malkist Chocolate

Setakat ni, Fiza belum cuba lagi resepi tu memandangkan tekak belum rasa nak makan lagi. Lagipun, sekarang Fiza dalam fasa cabaran kurus. Jadi, kena elakkan la makanan snack yang kaya dengan coklat dan manisan ni. Biskut Gery Saluut Malkist Chocolate ni pun Fiza makan sebelum cabaran kurus. Kalau ambil masa cabaran, memang tak menjadi la projek kurus dan sihat Fiza tu kan.

Kalau yang belum merasa dan mencari-cari kat mana nak beli, cuba cari di Mydin atau peniaga online yang menjual biskut Gery. Fiza tengok sekarang masih ada yang menjual. Betul-betul hebat kuasa viral zaman sekarang ni. Bila dah viral, semua berebut nak dapatkan.Fiza pun tak ketinggalan. Bila dah merasa, okay setakat itu sahaja sebab pada Fiza biasa-biasa je rasanya. Kalau sedap, confirm repeat beli. Mungkin biskut Gery cheese lagi sedap kot.

6 comments:

  1. MMG TAK SEDAP PUN ... HAHAH TP MKN CICAH AIR SEDAP JG SEBENARNYE ....

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum fizah...mmg sedap biskut ni...yg bercheese tu mama suka sgt...

    ** Mama Maszull


    ReplyDelete
  3. sabah rm 3.50 utk coklat ni, cheese mgkin sedap bg pgemar cheese tp ju minat gery jenis kelapa, sedap sangat! =D

    ReplyDelete
  4. ishhh kena cuba nihh. selalu sgt nampak orang makan bskut nihhh.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.