Hippopo Baby Spa Pertama di Malaysia

Hippopo Baby Spa Pertama di Malaysia yang terletak di Centrepoint Bandar Utama,Petaling Jaya kini menjadi pilihan ibu bapa yang ingin memanjakan bayi mereka secara ekslusif. Hippopo Bayi Spa & Wellness ditubuhkan untuk memenuhi kepentingan  kesihatan dan kesejahteraan bayi untuk bayi dan kanak-kanak. Ketika mereka masih bayi, mereka semestinya mahukan kasih sayang dan penjagaan yang baik untuk perkembangan pembesaran yang sihat. Oleh itu, Hippopo Bayi Spa & Wellness telah mewujudkan persekitaran yang menyeronokkan dan membuat bayi berasa seperti di rumah dan bebas untuk bermain. Hippopo Bayi Spa & Wellness memanjakan mereka dengan kasih sayang dan galakan melalui urutan bayi dan berenang.

Perlu ke baby spa?
Bagi ibubapa yang berkemampuan dari segi cost dan masa, tak rugi bawak bayi ke sini untuk perkembangan bayi daripada urutan dan renang. Ini adalah baik untuk bayi yang semakin membesar yang semakin terdedah dengan persekitaran.Memupuk dan mengajar bayi untuk lebih tenang dan rasa selamat.

Kenapa perlu memilih Hippopo Bayi Spa & Wellness.
Nampak seronok bila dengar apatah lagi kalau bawak bayi ke sana. Jangan risau tentang keselamatan bayi kerana Hippopo Bayi Spa & Wellness teliti menggaji terlatih dan disahkan oleh ahli fisioterapi bayi IAIM (Persatuan Antarabangsa Urut Bayi), sebuah pertubuhan global dan bertaraf dunia bagi latihan dan pengajaran urut bayi. Selain itu, Hippopo Bayi Spa & Wellness menggunakan produk yang selamat hypoallergenic & 99.99% untuk bayi. Hippopo Bayi Spa & Wellness memberikan rawatan yang terbaik kepada tetamu bayi mahupun ibu bapa untuk memupuk perhubungan intim antara ibubapa dan bayi.

Apa yang sesuai untuk bayi
1.Urutan.
Urut bayi adalah pukulan yang lembut dan berirama dengan tangan menggunakan minyak organik. Ia adalah urutan badan penuh yang juga boleh menumpukan perhatian kepada bidang-bidang tertentu seperti perut, belakang, dada, kepala, tangan atau kaki. Urut bayi kami adalah sesuai untuk bayi 0-36 bulan untuk menyumbang terutamanya manfaat penting untuk pertumbuhan mereka. 

Menggunakan minyak boleh membuat keseluruhan pengalaman urut lebih mudah dan lebih santai untuk bayi. Hippopo Bayi Spa & Wellness menggunakan minyak organik dan selamat seperti zaitun dan minyak biji anggur. Dan untuk mengelakkan kerengsaan untuk bayi, Hippopo Bayi Spa & Wellness mengambil dabbing awal pada kulit dan menggunakan apa yang sesuai untuk bayi.

2.Berenang.
Berenang bayi kami adalah sesuai untuk bayi 0-36 bulan di mana mereka digalakkan untuk bergerak dengan selesa dalam tab mandi dengan air panas, memakai apungan leher dan berenang lampin yang dibantu oleh ahli terapi Hippopo Bayi Spa & WellnessDari sudut keselamatan untuk melatih mereka untuk menjadi selamat dan tenang. Ini sangat  menyeronokkan dan senaman yang baik juga untuk bayi. 

Kebaikan untuk bayi
1. Menggalakkan perkembangan otak : Merangsang deria bayi melalui kesedaran badan dan koordinasi
2. Meningkatkan keyakinan dan keselamatan bayi : Membantu bayi untuk berasa lebih disayangi, dihargai dan dihormati
3. Tingkatkan bayi kestabilan emosi : Mengurangkan bayi menangis dan tekanan emosi.
4. Mengukuhkan perhubungan ibu bapa dan bayi : Membantu bayi berasa selamat dilampirkan dengan ibu bapa.
5. Meningkatkan keselesaan : Melegakan bayi daripada angin, kembung perut, sembelit dan rasa tidak selesa tumbuh gigi.
6. Meningkatkan ketenangan : Meningkatkan tahap ketenangan dan tidur lebih lama.

Kebaikan untuk ibu bapa.
Hippopo-baby-spa-and-wellness

Hippopo Bayi Spa & Wellness mewujudkan persekitaran keluarga dan memberi peluang untuk ibu bapa mengalami kebaikan untuk selamanya yang boleh dipupuk di peringkat awal dengan kasih sayang, kesihatan dan keselamatan. Sangat bagus kebaikan yang boleh dapat kat sini. Memang tak rugi lah untuk ibu bapa. Lagi² yang baru jadi ibu bapa tu. Kalau nak belajar menguruskan bayi, Hippopo Bayi Spa & Wellness tempatnya!

Baby Spa Pakej.
Sesekali memanjakan bayi apa salahnya kan. Di peringkat awal bayi lah kena buat pendedahan awal macam ni. Hippopo Bayi Spa & Wellness dilengkapi dengan kemudahan yang mesra kepada bayi, alat yang bersih dan selamat untuk bayi serta perkhidmatan yang luar biasa.

Lokasi
Centrepoint Bandar Utama
F30 1st Floor,
Centrepoint Bandar Utama,
3 Lebuh Bandar Utama,
47800 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan,
Malaysia.
Click here to view map
Tel: 03-7728 1889
For more info
website : www.hippopo.my
Facebook : www.facebook.com/hippopobabyspa

Hippopo Bayi Spa & Wellness akan membuka cawangan baru tak lama lagi.So akan ada pilihan untuk mereka yang berdekatan. Kalau ada rezeki dapat baby nanti teringin jugak nak hantar baby kat sini. Ramai rasanya antara blogger mummy dan selebriti datang ke sini. Kat TV pun pernah expose tentang Baby Spa ni. Seronok tengok baby berspa. Yang penting selamat dan berikan kebaikan untuk kedua pihak bayi dan ibu bapa itu sendiri. So mommy², bolehlah bawak baby ke Hippopo Bayi Spa & Wellness.Pastik suka! Eh macam dah berpengalaman pulak.Takdelah,ini salah satu rujukan untuk akan datang je :) Mudah mudahan ade rezeki.

18 comments:

  1. ramai dh bawk baby berenang skang ni..diorg pon nk rasa di urut asyik kena dukung tergeliat diorg

    ReplyDelete
  2. wah..spa skng ni bukn utk org dewasa je noh, mkin hebat..hrganya pun mmg hebat..hoho..

    ReplyDelete
  3. mmg best pn baby spa ni.. mummy irine pn ada g juga..

    ReplyDelete
  4. Masa zaman kakak ada baby dulu tak ada semua ini Fiza.. urut ke mandikan semua mak bidan yg tolong buat..

    Baby sekarang beruntung:)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum fiza, ohh ni pernah tengok irine nadia bawa baby Medina mandi sini. best betul tengok baby mula belajar berenang. sweet je terkapai2 kaki dia. heheeee

    ReplyDelete
  6. Wau k. Fiza kalau dekat boleh bagi faris masuk kelas renang..bestnye

    ReplyDelete
  7. wah,bestnya..tapi jauh pula..erm,teringin nak bagi anak belajar berenang..

    ReplyDelete
  8. wah..baby pon ade spa tau skrg...dahsyat..

    ReplyDelete
  9. bagus jugak ada spa macam ni ye..banyak kelebihan nya...

    ReplyDelete
  10. baby pun ada spa. jealous nya

    Hai blogger yang berminat untuk join giveaway. HANYA BACA. KOMEN. MENANG. sila datang sini http://notamanjaku.blogspot.com/.10 pemenang di cari

    ReplyDelete
  11. tu harga sekali pegi ke hape pija?mak aih menarik memang menarik tapi..err

    ReplyDelete
  12. menarik sangat..untungla baby boleh g spa..

    ReplyDelete
  13. Harganya..Betul2 yang bekemampuan je..

    Free2 singgah la online store saya Baby Shop Malaysia

    ReplyDelete
  14. Xmampu sedihh plak xdpt bwk ank sy... Mmg Mahal yer? Mmg utk y berkemampuann Jew. Sabarlah annku nnt umi kaya kite buat kolam trus huhu

    ReplyDelete
  15. Bestnye..tgh cari info psl baby spa terjumpe blog ni. Info sgt lengkap..tq awak ;)

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.