Grasshead sebagai perhiasan

Grasshead sebagai perhiasan | Pernah dengar grasshead tak? Okay kalau belum pernah dengar ataupun tahu Fiza akan kenalkan grasshead ni. Grasshead kalau direct translate adalah kepala rumput. Kepala yang ditumbuhi rumput instead of rambut.

Grasshead merupakan satu aktiviti kanak² pada musim cuti sekolah di sesuatu tempat dan pastinya bukan Malaysia. Correct me if I'm Wrong. Sebenarnya baru je tahu grasshead ni selepas tengok gambar kat wall facebook seseorang ni. Katanya beli di store Mr. DIY dalam tesco.

Agak lama jugak mencari ke store Mr. DIY ke Mr DIY yang lain. Tak jugak jumpa. Finally dapat jugak jumpa dekat store Mr. DIY di Seremban Prima. Grasshead kalau rumputnya tumbuh banyak memang cantik. Sesuai untuk perhiasan rumah atau perhiasan kat work station. Sejuk mata memandang tumbuhan hidup.Yes, It's live!

Cuma masukkan air dan pastikan sentiasa topup air untuk pembesaran rerumput yang sihat. Masa untuk rerumput tumbuh dalam masa 2 3 hari. Seronok tengok pertumbuhan rumput ni depan mata. Setakat yang tumbuh sehingga hari ini.

Ini pulak hari pertama letak air.Masih 'bold'

Kalau tak tahu nak cari boleh refer pada gambar ni. Kotak dia rupanya macam ni. Murah je RM3.90. Beli banyak² susun je bagi lagi cantik.Kalau ruang banyak okaylah kan. Perhiasan yang cantik dan comel pulak tu. tak perlu nak letak tanah bagai.



8 comments:

  1. menarik ni... nak jugalah.. nak letak kat ofis.. ada jual kat jb tak? nanti nak google... heheheh

    ReplyDelete
  2. memang nampak comel. rupanya rumput tu hidup ek :)

    ReplyDelete
  3. akak pun nak cari jugaklah macam nie...comel pulak tengok..

    ReplyDelete
  4. ecah waktu kecik2 dlu pun bendalah ni. rasa comel sangat. tapi lepas tu hilang ntah ke mana

    ReplyDelete
  5. Nih kalo akak letak buat hiasan kt rumah hancur kecebur jd mainan anak anak

    ReplyDelete
  6. pernah nampak ada jual kat DIY tp tak terpikir pn nak beli sebab tak tau apa kegunaannya hehehe tapi mmg comel lah grasshead ni.. nnt nak beli jg lah :)

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.