3 Tarikan Utama di Terap Pine Forest Kulim, Kedah

Ramai yang tahu Pine Forest atau Hutan Pinus memang popular sangat di Yogyakarta dan antara tempat-tempat menarik di Yogyararta yang wajib pergi. Tak sah kalau pergi bercuti di Yogyakarta tak bergambar di Hutan Pinus ni.

Pine Forest @ Hutan Pinus terletak di Yogyakarta di Daerah Dlingo, Mangunan, Imogiri, Bantul, Yogyakarta. Perjalanan ke sini mengambil masa lebih kurang 1 jam! Walaupun perjalanan agak lama dan perlu melalui jalan yang berliku, tapi masih ramai pengunjung suka datang ke Hutan Pinus.

Sebab apa? Of courselah lokasi yang cantik untuk photoshoot. Selain itu, hutan yang kaya dengan pokok pine ini sangat menenangkan. Hilang penat bila dah sampai sini melihat keindahan alam hutan yang super duper cantik ni dan dapat hirup udara hutan yang segar. Jadi, bila dah bercuti di Yogyakarta kena manfaat kan masa pergi ke sini walaupun hanya sekadar untuk mengambil gambar

Tapi sekarang, di Malaysia pun dah ada Pine Forest tau! Terap Pine Forest merupakan tarikan terbaru di Kulim, Kedah. Syok lah orang Kedah boleh singgah dulu di Terap Fine Forest yang baru di buka ni.

3 Tarikan Utama di Terap Pine Forest Kulim, Kedah

1. Buaian Puteri Gunung Bongsu 

3-tarikan-utama-di-terap-pine-forest-kulim-kedah

Fiza percaya, rata-rata yang datang ke Terap Pine Forest Kulim, Kedah ni tujuannya hanya untuk ambil gambar di buaian ini semata-mata. Acah-acah bercuti di Yogyakarta kaedahnya! Buaian ini diberi nama Buaian Puteri Gunung Bongsu dan ada 2 lagi jenis buaian yang di tambah. Di buaian ni memang sesuai buat photoshoot perkahwinan, pertunangan dan photoshoot biasa-biasa pun menarik juga.  

 2. Trek Hiking Yang Baru 

3-tarikan-utama-di-terap-pine-forest-kulim-kedah

Untuk mereka yang suka melakukan aktiviti hiking juga boleh datang ke Terap Fine Forest Kulim ni. Trek masih baru dan mudah untuk pendaki melaluinya. Alang-alang dah sampai sini rugilah kalau tak hiking sekali kan. Fiza tak pasti berapa tinggi dan berapa jauh perjalanan hiking ni sampai ke puncak atau tidak. Tak jumpa pula  maklumat yang lain. Tapi for sure akan di update selepas dah ramai datang ke sini nanti.

 3. Kolam Mandi Untuk Orang Ramai

3-tarikan-utama-di-terap-pine-forest-kulim-kedah

Kalau kau orang datang bersama keluarga, jangan lepaskan peluang mandi di Kolam buatan yang macam menarik ni. Sesekali main apa salahnya kan. Seronok juga tengok hutan pine yang bersih macam ni. 

Lagi satu, jangan lupa abadikan kenangan di pintu gerbang Terap Fine Forest Kulim yang unik ni. Dibuat daripada 100% pokok kayu pine. Sangat menarik dan tahniah buat mereka yang terlibat menjayakan Terap Fine Forest ni sebagai tarikan terbaru di Kulim Kedah. Fiza tengok gambar pun dah teruja rasa nak pergi sekarang juga. Kalau dekat memang dah serbu awal. 

3-tarikan-utama-di-terap-pine-forest-kulim-kedah

Tunggu apa lagi? Sila letak Terap Fine Forest di Kulim, Kedah sebagai salah satu tempat wajib pergi kalau bercuti di Kedah.
Kredit foto : https://www.facebook.com/TerapPineForest

6 comments:

  1. wahhh menarik jugak tempat ni.. tak pernah tahu kewujudannye sblm ni...

    ReplyDelete
  2. Esok akak ada jungle trekking ni...kat Kuala Selangor..nak amik gambar la banyak2 nanti akak share

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.