Home Decoration IKEA


Kalau tengok Home Decoration IKEA kat showroom IKEA ni mesti rambang mata nak deco deco rumah style IKEA. Dua minggu lepas pergi lagi IKEA beli barang yang tertinggal nak beli katanya. Kebetulan dah ke KL so haruslah singgah terus kan.

Sebelum kita shopping kita singgah showroom IKEA dulu cuci mata dengan Home Decoration IKEA. Kot ada yang terbekenan boleh listkan dulu ye tak. Dan semestinya kalau pergi IKEA ni selalunya mesti barang terlebih dari senarai, rambang mata punya pasal. Nasiblah IKEA ni jauh, kalau dekat memang seminggu sekali pergi..eh?

Fiza paling berkenan dengan decoration living room bertemakan english style ni. Sangat putih suci murni dan semestinya nampak bersih. Untuk living room macam ni kenalah pastikan bersih selalu. kalau ada anak kecil memang takdelah nak buat macam ni kan. Perabot bewarna putih memang mudah kotor tapi kalau pandai jaga memang cantik sangat mata memandang. Semua serba putih, so english!


Decoration bilik tidur pulak Fiza suka yang macam ni. Menggunakan ruang dengan sebaik mungkin. Katil letak depan, ada tirai/langsir dan disebalik tirai belakang katil tu ade dress table. So ohsem deco macam ni, Serius suka! Nanti nak buat macam ni lah kalau ada rezeki. InshaAllah....Buat masa sekarang ruang tak mencukupi.=__='


Untuk mereka yang bujang sesuailah deco bilik tidur macam ni. Simple je dan nampak luas walau bilik kecik. Tips: Nak ruang nampak luas, letakkan cermin dinding yang besar supaya berikan kesan ruang yang lebih luas.


Ini decoration yang paling ohsem. Lengkap semua ada! Selesa pun selesa. Memang terbaiklah nak buat kerja dengan suasana macam ni.


Kita jarang deco deco ruang luar rumah kan. Apakata kita buat style macam ni. Kalau nak buat style macam ni kat ruang dapur pun boleh. Sedap mata memandang dan bertambah selera nak makan. Entah entah nak duduk sini jela menikmati suasana kan.


Ok, cukup²lah cuci mata tu dah cukup bersih dah tu. Hihi..Snap mana yang suka untuk sumber inspirasi home deco akan datang. Dah siap senaraikan apa yang patut jom kita ambil barang Kat Self-Serve Furniture Area.

Kat Self-serve Furniture Area, Ground Floor ni pun boleh buat rambang mata. Yang takde dalam list pun korang boleh tergoda untuk ke dua kali..AWAS! Jaga mata..Ambil yang perlu je :p


Barang banyak sangat tapi tak susah nak mencari barang kalau korang dah listkan barang berserta coordinate barang tu yang ada pada tag.


Sebelum ke sini masuk dulu ke Markethall. Dan hasil shopping hari tu.


Total damage

Hujung tahun kita shopping lagi ye. Apa yang bestnya decoration IKEA ni dapat meminimakan ruang yang kecil jadi luas. Design yang simple tapi exclusive. Untunglah kalau dapat sponsor home deco IKEA macam dapat sponsor setahun dari Zalora tu kan.

Misi shopping lagi

www.ikea.com/my/en


24 comments:

  1. rambang mata sungguh kan...suka jgk beli tuala kt ikea

    ReplyDelete
  2. kalau pergi ikea rasa tak nak balik pun adooo. hahahha

    ReplyDelete
  3. ikea memang tempat yang patut pegi kepada sesiapa yang suka decorate rumah dengan perhiasan yang comel2 dan cantik..CM pun suka pi sana..rambang mata jadinya..hehe..

    ReplyDelete
  4. klu gi ikea memang rambang mata..sume cantik2..

    ReplyDelete
  5. nanti kakfiza share la hasil dekorasi yang kakfiza dah buat kat rumah. ehe

    ReplyDelete
  6. follow blog twitter dan like fb cik anggur balik di http://inibelogcikanggur.blogspot.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  7. singgah sini ye kak :) AKAK ni Graphic Designer ehh ? macam blog ni laaa . Hebat giler di ni bab2 design . Jom lah jenguk dia . www.fizgraphic.com

    ReplyDelete
  8. cANTIK DAN MENARIK DENGAN HARGA MAMPU MILIK ...............

    ReplyDelete
  9. Malangnya kat Sabah blm ada lgi cawangn IKEA ni, ermm

    ReplyDelete
  10. ikea memang cantikdecorationnya..kalaulah kita boleh buat macam tu..

    ReplyDelete
  11. bila la dpt pi ikea nie.. boleh rambang mata tengok designnye..

    ReplyDelete
  12. barang ikea simple, tapi cantik...en suami tak minat nak ke sana...jadi, cuci mata online jerla...^_^

    ReplyDelete
  13. barangan Ikea memang cantik tp nak kena pandai pilih...kan?

    ReplyDelete
  14. wahhh3, seronok pulak tgk deko2 kt sini, hehe, belek entri lama, tgk deko2 gituuu~

    designer hebat, rumah nmpak hebat la gamaknya

    ReplyDelete
  15. Masuk ikea ni memang ler rambang mata..smua cantik 😄😄😄

    ReplyDelete
  16. Betul kalau masuk ikea ni..memberi inspirasi sungguh :)

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.