#10YearChallenge Trending di Media Sosial

#10YearChallenge jadi trending di media sosial dan agak tenggelam trending rekod telur Kylie Jenner tu ye? Twitter, instagram, facebook dan socmed yang lain lalu lalang post gambar #10YearChallenge tu. Masing-masing tak mahu kalah. Sejenis throwback 10 tahun lepas lah kaedahnya. Fiza pun dah terjebak dengan #10YearChallenge. 

Beza?


#10YearChallenge / Cabaran 10 Tahun
#10YearChallenge perkongsian dua gambar bersebelahan iaitu gambar 10 tahun lepas dan yang terkini. Mesej utamanya adalah untuk kita sayangi diri sendiri dan berkongsi bagaimana perubahan yang berlaku selama 10 tahun tu. Sayangi dan hargai diri kaedahnya lah.

Ada yang nampak beza yang sangat ketara dan ada yang masih maintain sama appearance tu. Tahniah lah untuk perubahan yang lebih baik. Memang patut hargai masa perubahan tu. Apa-apapun nak terjebak tu boleh memang tak salah. Kalau benda trending ni memang laju masing-masing ikut. Tapi fikir tak sebelum post tu?

Jangan sekadar ikut trend, kena fikir juga lah kalau dulu seksi dan tak pakai tudung. Rasanya dah boleh fikir kot, tak perlu upload lah. Kata dah berubah, jadi please move on lah kakak. Tak pasal je membuka aib sendiri yang dulu jahil sekarang dah berubah kepada yang lebih baik. Apakata kalau dah berubah tu buat cara berubah. 

4 comments:

  1. aida x buat lagi.
    sebab gambo 2009 kat desktop.
    malas nyer nak ngorek :) ha ha ha ha...
    lagipun, skang da gemoks. 10 thn lepas anak baru 2 dan muda lagi.
    badan maintain lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tak jadi masalah tak buat pun kak. Sekadar throwback je ni :)

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.