Review | Non-Clumpy Mascara 4D Missha

Mascara, antara produk yang malas Fiza nak apply bila makeup. Pendek kata, malas pakai lansung. Rajin pakai pun bila ada mood atau red day sahaja. Kalau hari-hari biasa keluar tu memang taklah nak pakai sebab agak leceh nak tanggalkan mascara kalau nak berwudhu'. Lagi-lagi kalau jenis mascara yang tak wudhu' friendly tu membuatkan agak leceh dan ambil masa nak bersolat. Jadi, pakai mascara tu bila perlu je lah nampaknya. 


Sepanjang Fiza beli beberapa mascara yang murah yang mahal tak pernah ada yang betul-betul puas hati. Kalau pakai mesti comot dan clumpy. Serius rasa tak best nak pakai dan terbiar tanpa pakai. Dahlah pakai sekali sekala ni. Jangan membazir boleh tak puan Fiza oii! Memang rasa give up nak cuba mascara yang lain. Stop beli! 

Baru-baru ni bila keinginan nak belajar makeup membuak-buak (kan tengah trending makeup). Terus cuba beli Mascara 4D brand Missha. Mula-mula tu macam was-was juga nak beli sebab takut kejadian yang sama berlaku. Tapi disebabkan harga dia yang murah sangat berbanding yang Fiza beli sebelum ni, why not cuba beli dan tengok hasilnya macamana.



BAHAN UTAMA 
Lanolin - Memastikan bulu mata kekal lembap dan lembut
Glycerin - Ejen hidrat yang mesra pada mata
Beeswax - Membantu meningkatkan pertumbuhan dan pemanjangan bulu mata

CARA PENGGUNAAN
Mulakan dari bawah bulu mata dan bawa ke atas dengan gerakan zigzag. Ada orang suka pakai eyelash curler tapi Fiza tak pakai sebab bulu mata pendek dan macam takde function kalau Fiza pakai. Cukup sekadar pakai terus mascara dah okay nampak lah juga bulu mata tu.


MASCARA 4D MISSHA
  • NON CLUMPY
Yes, non clumpy mascara! Akhirnya Fiza berjodoh dengan mascara yang non clumpy. Punyalah dah give up tak nak beli mascara lagi tapi akhirnya jumpa yang paling best setakat ini. Nak pakai pun mudah sekali dua dah siap. Tak comot lansung dan nampak natural pula tu. Aduhaii, serius suka gila dengan Mascara 4D Missha ni. Kene restock takut habis. Haha...

  • PIGMENTED MASCARA
It is so pigmented mascara yang memang awesome sangat. Selepas apply tu nampak jelas eyelash kau orang tu dengan warnanya yang hitam menawan.

  • WATERPROOF AND OIL RESISTANT
Sama seperti mascara yang lain ada waterproof dan juga oil resistant. Sungguhpun kriteria dia begitu tapi sangat mudah nak tanggalkan mascara ni.

  • EYES FRIENDLY
Fiza rasa inilah mascara paling terbaik untuk mata sebab rasa sangat selesa. Rasa ringan dan tak mengganggu mata. Rasa macam tak apply mascara pun tau!

  • MURAH
Sebenarnya sebab harga murah ni lah yang membuatkan Fiza lagi kuat nak membeli Mascara 4D Missha ni. Nak dapatkan harga RM16 beli terus dekat website ALTHEA KOREA.

Kesimpulannya, mascara 4D Missha ni sangat sesuai untuk kau orang yang tak suka mascara jenis clumpy. Yang nak pakai mascara tapi nak nampak natural dan tak comot, sila cuba mascara 4D Missha gerenti puas hati lah.

RATINGS
Pigmented : ⭐⭐⭐⭐⭐
Waterproof : ⭐⭐⭐⭐⭐
Lengthen : ⭐⭐⭐⭐⭐
Value For Money : Absolutely!

3 comments:

  1. wah baguslah.. not clumsy dan comel

    ReplyDelete
  2. jenis non clumpy ni bagus. penah juga terbeli yang ketul2. lepas tu jenis peloh
    habis leleh2 hahaha.. stress !!

    ReplyDelete
  3. nad suka yang masakara namapk lentikkan bulu mata..best snagat..namapkmata kita wooww sangat

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.