Aidilfitri di Perantauan

Saturday, May 23, 2020

Hari terakhir Ramadhan. Sayu dan hiba Ramadhan bakal berlalu pergi. Harap dipanjangkan usia lagi bertemu Ramadhan akan datang. Tahun ni suasana Ramadhan yang berbeza. Begitu juga hari raya yang bakal kita sambut esok. InshaAllah..Buat pertama kalinya kita beraya beramai-ramai sebagai anak perantau sebab tak dapat balik beraya di kampung bersama keluarga disebabkan masih dalam tempoh PKP ni.


Tengah buat rendang, anyam ketupat, mendodol, melemang ke tu? Best lah kan ada suasana meriah macam tu. Abah Fiza dah siap buat lemang dah. Aduhaiii...nak balik kampung! sabar sabar..puasa kena sabar lebih. Dugaan dugaaan...Yang keseorangan ke berdua ke, marilah kita berfikir apa nak dibuat untuk persiapan raya esok. Fiza fikir nak masak rendang je ni. Masak nasi impit ke pulut ke pun sedap juga untuk dihidangkan esok. 

Malas nak masak nasi impit sebab husband tak suka. Sudahnya nanti kenalah habiskan sorang-sorang. Lebih senang masak nasi je. Tapi teringin nasi impit jugak. Masih dalam dilema. So fikir dulu lah. Harini agak sibuk siapkan tempahan card raya musical. Dah hujung hujung ni pulak ramai yang order. Mana tak sempat tu tak ada rezeki lah. Ampun! Order lambat, tak dapat lah.

Tahun ni upgrade sikit kad raya versi musical. Canggih tak? Hihi..tapi nak buat banyak-banyak tak larat. Ambil order mana yang mampu je. Alhamdulillah rezeki bulan puasa ni. Bolehlah buat duit raya untuk diri sendiri. 

Apapun Fiza nak ucapkan "SELAMAT HARI RAYA, MAAF JIKA ADA TERSALAH KATA dalam blog Fiza ni yang ada mengguris hati sesiapa. Semoga semua orang gembira di hari raya. Kekalkan social distancing dan patuhi SOP okay! Ingat tu! ". Yang belum bayar zakat, pi bayar lekaih.


4 comments

  1. In shaa Allah, tahun akan datang dapat beraya bersama keluarga.
    Tahun ini, suasana raya tercatat dalam sejarah hidup yang tak mungkin dapat dilupakan.

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.