Bungkusan Hadiah Yang Rare

Selamat bercuti semua. Takde istilah monday blues hari ni. Seronoklah kau orang bersantai. Pada Fiza, hari isnin tetap monday blues dan hari yang sibuk lepas dah bercuti lama dari hari rabu minggu lepas. Cukup-cukuplah tu cuti panjang. Kerja pun banyak menanti.

Fiza kembali update entri setelah blog bercuti 3 hari tanpa entri. Fiza mulakan entri dengan tajuk yang agak santai dan menarik mungkin? Macam biasa Fiza suka buat sesuatu yang unik lain daripada yang lain. Agak hipster dan agak rare tapi tak lari dari tema rustic. Tak boleh move on agaknya dengan tema rustic tu.

Sebelum ni Fiza ada update tentang hadiah salad plate portmeirion yang Fiza dapat daripada seorang kawan lama. Kebetulan beberapa hari lepas birthday dia. Jadi, bak kata pepatah "Orang berbudi kita berbahasa, Orang memberi kita merasa". Bolehlah rasanya gunakan pepetah tu. Bila dah orang memberi, kita balaslah dengan memberi juga.

Hadiah tu Fiza rahsiakan dulu sebab belum sampai ke tangan penerima lagi. Disebabkan Fiza ni sejenis yang suka keunikan dan kebetulan ada stok burlap fabric kat rumah. Makanya, timbullah idea nak membungkus hadiah dengan burlap fabric je. Nak mencari kotak entah ke mana. Disebabkan juga Fiza suka jepun style bagi hadiah bungkus guna kain tu. Jadi, Fiza pun hentam bungkus hadiah dengan burlap fabric. Bila dah bungkus nampak cantik pula style ni. Lain dari yang lain dan dah tentu memang rare dan hipster.


Untuk tambah lagi menarik, Fiza ikatkan bungkusan dengan tali guni dan Fiza sertakan sekali Tag dari kraft paper. Untuk tag tu macam biasa Fiza DIY je. Bila semua benda dah bergabung, makanya terserlah lah tema rustic seperti yang Fiza nak. Fiza memang tak boleh move on dengan tema rustic ni.

Burlap fabric tu nanti boleh buat perhiasan atau dekorasi rumah. Kira boleh di pakai semulalah nanti atau boleh buat alas apa yang patut. Suka tak kalau kau orang dapat bungkusan macam ni? Kalau dapat, terus suka tanpa sengaja. Kan?

5 comments:

  1. Kalau saya yang dapat ofkoz suka...unik,tak pernah terfikir nak buat gitu...nanti nak try bagi hadiah bungkus gitu kat orang apa dia komen huhuhuhu...hi salam kenal...

    ReplyDelete
  2. Eh, cantiklaa kak. kreatif sangat! Saya yg takde jiwa seni ni, memang tak pernah terpikirlaa nak buat macamni. Hukhuk

    ReplyDelete
  3. Memang cantek la..sayang pulak nak bukak kalau bungkus cantek2 macam nih..hehe

    ReplyDelete
  4. haah kan..rare gila...boleh buat ni...

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.