Beli Barang Make Up Murah-Murah

Selama ni asyik beli lipstick je tak sudah-sudah sebab jarang ber make up. Kebetulan tengok eyeshadow, blusher dan mascara yang ada rupanya dah lama expired. Memang tak pakai lah kalau dah expired. Dah bertahun kot tak guna. Mulalah gatal tangan dok survey barang make up. Perancangan Fiza nak beli yang murah-murah je sebab jarang sangat nak guna. Survey punya survey jumpalah yang murah-murah di instagram. Pulak tu apa yang Fiza nak beli semuanya ada. Memang Fiza terus buat order je la.

Sebenarnya tujuan utama nak beli silicon sponge (silisponge) untuk blend foundation. Katanya lagi senang nak blend dan menjimatkan penggunakan foundation. Nampak pulak blusher, eyeshadow, mascara dan berus murah-murah. Jadi, terbeli sekali.


Sebenarnya nak beli mascara je memandangkan mascara lama dah expired. Tapi disebabkan tergoda dengan dengan Huda Beauty 3 in 1 ni di mana dalam kotak tu ada eyebrow pencil, eyeliner dan juga mascara dengan harga RM17 memang Fiza terus beli.


Tergoda pulak dengan pallete the balm yang dilengkapi dengan eyeshadow, blusher dan lip balm. Tak payah nak beli satu-satu semua dah ada dalam ni dengan harga RM25. Warna pun warna yang biasa digunakan. Kira okaylah untuk Fiza yang jarang ber make up ni.


Ikutkan berus-berus Fiza masih elok tapi saja beli sebab tergoda dengan kotak berus ni sebenarnya. Beli buat stok brush je, boleh ganti mana yang bakal rosak nanti. Berus lama tu boleh juga simpan sekali dalam kotak ni nanti. 


Harga untuk 12 batang berus bersama kotak besi ni RM25 juga.


Yeay! Akhirnya Fiza dapat juga beli silicon sponge ni menggantikan span air mata tu untuk blend foundation. Katanya lebih mudah, lebih rata dan lebih jimat guna foundation. Nak basuh pun senang juga tak perlu tunggu kering. Lepas basuh boleh keringkan terus guna kain je. Harga RM10


Total semua termasuk postage RM85. Kira berbaloi juga beli. Nak beli barang make up murah-murah boleh beli di instagram :  @makeupmurah.byshara

7 comments:

  1. Owhhh, sekarang ada silicone sponge pulak ke? Hehehe ni baru tau! Noob nyaa lahaii bab makeup, tapi suka nak makeup dan tengok tutorial makeup. Tergugat betul tengok the balm pallete tu! 😍

    ReplyDelete
  2. sebenarnya teringin nak kumpul alat makeup tapi tulah,makeup tak jugak

    ReplyDelete
  3. Wahh best.. menarik.. silicon sponge paling win..

    ReplyDelete
  4. ju pun dah lama xmconteng muka ni, asyik pakai lipstik atau pensil lukis kening shja =D

    ReplyDelete
  5. sha pun suka jugak beli lipstick banyak banyak lepas tu pakai satu je, lepas tu expired T.T nanti kalau nak beli makeup kena terjah la ig tu,. thankyou share

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.