Layan T-Rex Game Bila No Internet Connection

Internet dan manusia tidak boleh di pisahkan. Dah boleh dah kot guna pepatah tu. Bila takde internet rasa macam dunia kosong je. Err..kau orang rasa? Takde lah kosong sangat cuma bosan je lah takde sumber yang boleh buat kita tak bosan.

Sesekali bila streamyx bual hal takde internet, keluarlah game Dinosour T-Rex offline tu. Apa lagi. Layan lah dulu sementara menunggu internet ada semula. Satu idea yang bagus juga ada game ni. Sekurang-kurangnya tak membosankan sementara menunggu.



T-Rex Dino game ni main secara santai je. Tapi of courselah kena focus main untuk melompat atau tunduk bila sampai di setiap halangan. Paling mencabar bila screen waktu malam tu. Gelap dan kadang-kadang tersilap langkah. 
T-Rex Game
To start the game, press "Space" or tap on the screen which will also jump the Trex dino. ... T-Rex dino gamefrom Chrome offline mode ripped by @Skipser. Press "Space" to start the game and jump your T-Rex. Use down arrow (↓) to duck.
Seronok juga layan T-Rex game ni dan sesuai untuk semua lapisan umur. Agak-agak nak melayan budak-budak nak main game. Cabut je kabel internet dan bagi je main game ni.  Senang tak perlu pakai internet pun. Idea yang bernas juga kan. 

Bagi orang yang dah biasa macam game, of course lah rasa bosan game ni. Tapi bagi Fiza yang jarang atau kurang main game kira okaylah layan game ni. Mencabar bila ada yang mencabar markah siapa lagi tinggi. Setakat ni markah Fiza seperti yang ada dalam gambar.

T-Rex game ni akan keluar secara automatik pada browser jika internet offline tak kira menggunakan komputer ataupun smartphone. Bila tiba-tiba takde internet tu, keluarlah game ni. Haaa...layan kan je. Tapi kadang-kadang dapat layan sekejap je sebab bila ada internet dia akan automatik terus pada website yang kita buka tu. Bila tengah syok layan game tiba-tiba ada internet pula. Tak tahu nak seronok ke nak kecewa. Kan!

7 comments:

  1. eh..ada eh..ingatkan takde function ape pun menda tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada gak. nanti kalau takde internet boleh main game tu kak :)

      Delete
  2. aah release tension sementara stress dgn line internet xD

    ReplyDelete
  3. games ke?
    aida x pernah cuba plak fiza :)
    before lunch td jumpa t-rex ni.
    ha haha later kalu berjumpa lagi, nak try main la :)

    ReplyDelete
  4. laaaaa baruuu tahuuuuu. hahaha. lepas nih tak laa bosan ek kalau tertiba no connection
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  5. dulu akak tak tahu pun..anak yg ajo hahaha..sebab akak off mobile data dia godeh2 jumpa pulok game free hahaha

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.