Ubat Kurus Murah Yang Berkesan

Ubat Kurus Murah Yang Berkesan ni mudah nak dapat. Setiap rumah pasti ada! Tak lain tak bukan ubat kurus yang bernama 'air masak' ataupun 'air putih' 'air kosong'. Bukan sahaja untuk kurus tapi untuk dapatkan kesihatan yang baik.


Antara Kebaikan Air Masak

1. Melancarkan sistem pencernaan
Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien. 

2. Menguruskan badan
Bagi mereka yang sedang berdiet kene banyakkan minum air masak. Air masak tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita. Nak lagi berkesan boleh minum 1 jam 1 botol air masak :)

3. Meningkatkan kesuburan
Air Masak dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
Air Masak bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air masak menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air masak bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung
Air masak juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air masak.

8. Ubat kepada penyakit strok
Air masak tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

Nak cuba pulak cara tradisional ni. Yang penting kena konsisten dan amalkan setiap masa dan setiap hari. InshaAllah berkesan! Tak percaya? Sila cuba. Ada yang dah mencuba dan berkesan. Murah dan senang pulak nak sediakan. Di samping tu kalau nak extra berkesan bolehlah dapatkan supplement tambahan yang sesuai dengan korang :) ataupun boleh cuba kurus dengan Atkins diet :)

20 comments:

  1. Yeahh setuju sangat! Ena akan minum 3 litres or more setiap hari dan buat ena rasa more energetic. Memang kalau tak minum sehari plain water rasa tak sedap badan.

    ReplyDelete
  2. betol2 ! setuju sangattt.. hehee ~ memang itu yang diamalkan .. ~ minum air sejuk / ais / air manis bila betol2 dahaga kepanasan jer..

    alhamdulillah, air masak bagus tuk organ dalaman + hindar perut buncit bgi perempuan =_= huhu

    ReplyDelete
  3. timm setiap hri akn hbiskn sebotol besaq air..

    ReplyDelete
  4. Betul tu..tapi bat kurus ni jarang orang suka nak amik..

    ReplyDelete
  5. hihi..betul fiza..ubat ni pun xmemudaratkan pun kan..

    ReplyDelete
  6. terbaik kak. saya masih berusaha lagi ni.. heheh

    ReplyDelete
  7. hari2 minum.. sampai terkencing2 Fiza hehe
    tapi nasib baik lah minum air kosong ni utk kesihatan.. daripada minum coke hari2 baik minum air kosong

    ReplyDelete
  8. minum terlebih pun tak ok....yg penting kena ikut keperluan badan..

    ReplyDelete
  9. Mmg bgus tpi pastikan air mineral bukan air masak tak.bertapis..

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.