Apa yang berubah apa yang tidak selepas menerima kritikan

Baru sempat menerjah dan memberi komen pada 50 blog group #1 dalam segmen Abg Ben yang kritik kritik tu. Wahh terasa macam pro lak main kritik kritik tu. Kalau rasa kritikan tu boleh memajukan kita, terima seadanya.

Segala kritikan tu kita perlu fikirkan dulu sebelum mengubah apa apa sebabnya takut nanti demi memuaskan hati semua orang, apa yang tinggal tak de apa apa dan tiada apa apa untuk diri sendiri. 

So,apa apa pun fikirkan baik buruk kritikan tersebut. Seperti yang dikatakan dalam entry Kak Diana disini jual ikan segar.

Kalau rasa kritikan itu akan memburukkan kita, tukarkan kepada yang baik. Kalau kritikan itu yang baik, jadikan ia lebih baik. Ada faham?

Setelah blog saya di kritik, saya dah ubah apa yang patut dan tak patut dengan alasan yang kukuh. Harap selepas ni ada yang sudi meninggalkan komen dan memberi pandangan tentang apa yang saya tulis ni ye. Mohon jasa baik ye.

Apa yang berubah apa yang tidak selepas menerima kritikan


Cursor
Ada yang komen cursor tak perlu pelik sangat. Biasa biasa sudah. Ok,memandangkan itu agak membuatkan pembaca susah nak berkerjasama dengan cursor. So, saya dah remove cursor pelik tu. Lebih mudah tak sekarang?

Scroll bar
Ada blogger komen bloglist archive panjang sangat. Kene buat scroll bar. Hehe..bukan tak nak buat camtu. Ada sebabnya. Sebabnya itu salah satu tarikan pembaca untuk senang navigate previous entry tanpa perlu scroll down. 

Sambil baca blog bila tengok tajuk di tepi tu mungkin ada attractive sikit. Plus, kalau buat scroll nanti latest entry je nampak di atas. Latest entry dah tentu ada di first page blog kan. So, itu hanya sebahagian dari kemudahan untuk pembaca navigate. Boleh terima tak alasan ni? Atau memang saya kena ubah juga?

Background
Ada yang kata blog saya kena tambah background baru nampak menarik. Saya dah letak sebelum ni dah agak memberatkan blog. So, saya buat plain je sebab kalau buat background belakang tu rasa macam semak pulak. Better plain colour. Ok lagi kan?

Tag/Label
Ada mengatakan Part 'Story Of My Life' Di bahagian bawah tu kalau takde, lagi kemas. Ok, kalau saya buang nanti meyusahkan pencarian untuk certain topik. Macam susah nak navigate entry info ke, make over ke, segmen ke dan apa apa label lah.

Bila dah ada, lebih mudah nak navigate. Click je dah keluar semua paparan tentang topik yang kita nak. Lebih mudah kan?

Setakat ini itu saje kritikan yang saya dapat. Alhamdulillah, takde cacian dan makian. Kritikan yang membina itu sangat bagus. Boleh kita tahu mana kelemahan blog kita kan.

Terima kasih yang sudi datang dan memberi kritikan. Lepas ni saya sambung singgah memberi kritikan. Gunakan kalau ianya betul.  OK?

Notapink : Bagus ada segmen macam ni dapat improve banyak dalam blogging. Congrats Abg Ben jayakan segmen ni.

7 comments:

  1. Da cantik n ringan sekarang. =) Sy tak sempat nak masuk segmen abg ben tu. waa. xpela.xd rezeki.

    ReplyDelete
  2. oke dah.. tak perlu ubah dah.. dh cantik dah ni.. baguslah buang cursor tu... kadang2 mengganggu pernglihatan jugak

    ReplyDelete
  3. blogg kak fizah ringannn je tau. suka datang sini.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.