Cara Buat Stories Highlights dan Stories Archive Lebih Menarik Dalam Profile Instagram

Sejak tahun lepas lagi applikasi instagram dah perkenalkan features baru dalam profile iaitu stories highlight dan stories archive. Well, saya baru nak mengenali stories highlights dan stories archive ni sebab saya sejenis yang kurang update istagram story sebab instagram stories ni tak kekal lama. Hanya dalam tempoh 24jam je. Itu yang saya kurang gemar update instagram story.

Tapi tapi tapi sejak tahu fungsi sebenar stories highlight dan stories archive ni baru lah rajin nak update instagram story. Bila dah ada stories barulah boleh update stories highlight dan stories archive dengan lebih menarik dan lebih bergaya dalam profile instagram kau orang tu. Kurang jelas apa yang saya maksudkan? Sila tengok gambar di bawah.

Cara Buat Stories Highlights dan Stories Archive Lebih Menarik Dalam Profile Instagram.
1. Upload stories macam biasa beserta dengan cover untuk setiap categories dalam Stories Highlights. Kemudian klik new Stories Higlight.


2. Kemudian pilih cover page yang kau orang dah upload dalam ig story tadi.

3. Edit Cover page yang telah dipilih. Edit dengan paparan yang lebih jelas dan sesuai.

4. Untuk kumpulkan semua stories dalam satu category stories highlight tu kau orang klik pada archive, tick instagram stories yang kau orang upload sebelum ni. Kemudian klik done.


5. Okay siap! Bila klik satu category story highlight tu dan segala stories archive akan ada dalam tu.

Nampak menarik macam ni kan. Lagi-lagi untuk instagrammer yang suka travel, bisnes dan lain-lain lagi. Lebih cantik bergaya dan lebih proper. Barulah menarik perhatian orang lain dan mudah nak explore. Kalau kurang jelas tu, boleh terus ke instagram saya untuk live view. >> @azhafizah.mdnor

Kalau gunakan bisnes profile lagi menarik sebab boleh add link dalam ig stories. Tapi sayang, dalam instagram saya takde pun features tu sebab followers kena ada 10k ke atas baru ada features letak link tu. So yang tu, saya abaikan dulu. Apa tunggu lagi, cepat-cepat makeup Stories Highlights dan Stories Archive supaya lebih cantik bergaya. Rugi kalau tak gunakan kemudahan yang ada. 

3 comments:

  1. Tu la, nk kemaskn highlight, bru comeii, link dlm ig stories tu klu follower 10k ke atas kot? Rsanyer..

    ReplyDelete
  2. thanks bg idea nk cntikkn highlight tu.nti tukar kat ig bsnes,hee

    link kat igstory tu asenya kena ada syarat. followers kena byk,x ingt bape K,

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.