Face Mask City Hunter Black

Punyalah susah Fiza nak cari topeng muka a.k.a face mask yang jenis kain tu, akhirnya jumpa juga face mask black macam Lee Min Ho pakai dalam drama City Hunter tu. Ada cari kat farmasi, tapi takde juga. Sudahnya Fiza tanya kat facebook je lah. Syukur ada yang komen bagitau kat beberapa tempat nak beli face mask black jenis kain ni. Kalau tak, entahlah nak cari mana. 


Pembelian online memang banyak tapi lambat pula dapat memandangkan Fiza nak cepat sebab belikan untuk abah Fiza yang tak sihat. Pakai untuk elakkan dari dijangkiti penyakit lain daripada orang lain. Beli face mask jenis kain ni mudah nak basuh dan boleh guna lama. Kalau beli yang pakai buang asyik nak membeli je nanti. Susah pula kan.


Beberapa jawapan yang Fiza dapat, cari kat Pasar Malam, kedai motor dan kiosk kecik Shopping Mall. Fiza pergi kedai motor tapi sedihnya takde. Tempat terakhir Fiza pergi Shopping Mall AEON Seremban2. Terus cari kiosk-kiosk kecil yang biasa kat tengah-tengah mall tu. Nampak je kedai macam jual-jual lanyard, snow cap semua tu. Fiza terus cari face mask. Alhamdulillah jumpa macam face mask yang Fiza cari tu. Warna hitam dan jenis kain. 

Ada juga face mask bercorak dan jenis kain yang berbeza. Memang banyak pilihan kat sini sampai rambang mata nak memilih. Tapi Fiza tetap pilih yang warna hitam tu. Sesuailah dengan abah pun kan. Kalau bercorak nanti terlebih comel pula abah pakai. Kebanyakkan face mask yang dijual kat sini bermula dengan harga RM8.00. Tapi yang Fiza beli warna hitam tu RM10. Fiza beli extra untuk Fiza sekali. Mana lah tahu boleh guna dimasa akan datang. Tak payah nak membeli lagi.


Jenis kain dia tak nipis sangat. Pendek kata sedang elok je. Memang boleh tahan lama gayanya ni. Jahitan pun kemas. Nak cuci pun gosok gosok manja guna tangan je. Kain macam jenis berbulu. Kena cuci bersih dulu lah sebelum pakai. Kebersihan face mask kena jaga juga ye.


Penyangkut di telinga tu adalah sejenis kain getah yang tak menyakitkan telinga. Pakai pun tak ketat sangat dan fit sangat dengan muka. Terima kasih lah pada mereka yang suggest beberapa tempat untuk beli face mask kain ni ye. Jasa anda amatlah dihargai.




2 comments:

  1. Syafakallah Abah Fiza, senang kan jenis boleh basuh nie..

    ReplyDelete
  2. Hehe terus teringat minho. Hee. Betul jugak. Dari beli mask pakai buang tu. Baik beli jenis yang mcm ni. Senang sikit. HEE.

    Ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.my/2018/04/movie-review-belco-experiment-2017.html

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.