Bean Bag Untuk Ruang Tamu

Yeay! Akhirnya berjaya juga dapatkan bean bag untuk ruang tamu. Susah juga sebenarnya nak memilih bean bag yang sesuai untuk ruang tamu. Ye lah kan, bean bag ada pelbagai saiz, bentuk, harga, jenis material dan warna untuk disesuaikan pada sesuatu ruang. Agak lama juga Fiza survey bean bag yang sesuai untuk disesuaikan dengan ruang tamu rumah yang agak kurang luas ruang tu.

Tujuan beli bean bag ni untuk bersantai dengan lebih selesa depan TV. Fiza ni sejenis manusia yang tak boleh baring atas lantai, tikar, karpet mahupun toto nipis. Nampak mengada-ngada sangat kan tapi kena mengada-ngada juga sebab kalau baring dalam masa yang lama lebih kurang 10 minit pun dah boleh menyakitkan badan dan tulang temulang. Tapi kalau terpaksa tidur atas toto atau dah penat memang terpaksalah menanggung sakit lepas tu.

Kalau terbaring/tertidur di sofa pulak tak boleh nak bergolek². Bila badan statik juga akan menyakitkan badan juga selepas bangun. Mengada suungguh la badan ni ha. Apa nak buat kan. Lain orang, lain tahap sakitnya. Bukan di buat-buat mengada tu. Cuma tak nak menanggung sakit selepas tu.

Sebenarnya macam "patut ke tidak beli bean bag ni?" sebab ruang tamu tak berapa nak luas. Satu masalah juga nak meletakkan bean bag tu. Makan ruang juga. Tapi sebab fikirkan satu keperluan juga, tolak tepi kejap masalah tu. Anggap je sebagai decoration ruang tamu. Dengan itu, Fiza belilah bean bag warna navy blue macam cat dinding ruang TV untuk disesuaikan dengan tema. Jadilah ruang tamu tema navy blue gitu.


Disebabkan tujuannya nak bersantai berbaring depan TV, Fiza pilih teardrop bean bag yang besar sikit untuk orang dewasa (2.5kg 1KG Polystyrene beans). Teardrop bean bag boleh dijadikan sebagai bean bag sofa untuk duduk ataupun boleh digunakan untuk baring tapi tak fully berbaring lah sebab polystyrene beans yang agak penuh. Lebih kepada bersandar macam baring gitu. Okay, tak pandai nak explain tapi pendek kata selesa untuk badan. 

Harga pun dapat harga yang murah dan berbaloi dengan kualiti. Nak bean bag murah, cari je dekat Lazada. Kalau beli kat luar memang mahal harganya. Nak bawa pun satu hal takut tak muat kereta. Beli online di Lazada je senang. Tak perlu fikir nak bawa macamana sebab dorang hantar sampai depan pintu rumah. Kan senang macam tu. Kos penghantaran pun cuma RM3. Tak ker berbaloi shopping di Lazada. Of courselah berbaloi. Lagi berbaloi shopping bila dapat voucher menang contest Lazada. Terima kasih Lazada Malaysia.

Dapatkan bean bag dengan harga murah RM82.50, boleh rujuk link bawah ni sementara harga tengah murah.

SKY GARDEN :2.5kg Comfy Modern Leisure Living Luxury Bean Bag

4 comments:

  1. selesa kan sis bean bag ni... cantik warna biru...

    ReplyDelete
  2. Alaaaa...kenapa la x belek dulu ari tu..kalau x sure bleh beli beanbag ni

    ReplyDelete
  3. ari tu penah teringin nak beli yg saiz besar mcm ni la. Tp tgk harga di Harvey Norman rasanya RM260 kot. terus x jadi...hahahaha. Mahal rupanya, Maklumlah...nak beli satu x boleh...berebut anak2 buah ada 3 org. hihi

    ReplyDelete
  4. bestnyaaa.. sedap tu golek2 depan tv ada bean bag hehehe..

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.