Review | Sugar Rose Soap Scrub Thepinkdiamond.co

Scrub, salah satu produk penjagaan muka yang wajib ada bagi mereka yang mementingkan penjagaan muka. Kebiasaannya penggunaan scrub tidaklah sekerap penggunaan pencuci muka setiap hari. Berapa kali seminggu perlu gunakan scrub? Soalan cliche yang biasa mengelirukan. Jawapannya, scrub hanya perlu digunakan dua kali seminggu untuk mendapatkan hasil kulit yang cantik dan sihat.

Ramai yang terlupa atau tidak ambil peduli bahawa scrub muka itu penting sebenarnya. Scrub ni tujuannya adalah untuk menyingkirkan sel-sel kulit mati pada lapisan kulit. Kalau dengan hanya mencuci muka sahaja setiap hari tidak mampu menyingkirkan sel kulit mati. Paling penting scrub dapat membersihkan muka dengan lebih berkesan dan lebih mendalam dan mengelakkan liang pori tersumbat.


Jadi, janganlah pandang remeh dengan scrub ni. At least ada satu jenis scrub sudah memadai lah. Tapi jangan scrub hari-hari ya sebab kalau kerap sangat scrub akan menyebabkan kulit semakin menipis dan rosak. Sesetengah orang sangat malas nak scrub sebab leceh. Nak cantik kena rajin, jangan malas-malas okay!


SUGAR ROSE SCRUB JENIS SABUN

Fiza pernah cuba beberapa jenis scrub muka dan semuanya memang best dan berkesan. Salah satunya scrub coffee 2 in 1 untuk muka dan juga badan. Jimat, berbaloi untuk duit belanja dan sangat berkesan. Atau kalau kau orang rasa leceh sangat guna scrub biasa tu, boleh gunakan Sugar Rose Soap Scrub. Sejenis scrub yang didatangkan dalam bentuk sabun. Mungkin lebih mudah untuk digunakan.


HOMEMADE SUGAR ROSE SOAP SCRUB
Yang menariknya Sugar Rose Soap Scrub ni adalah homemade dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi. Nampak tak kandungan gula yang berbintik tu banyak kan yang dijadikan sebagai scrub untuk menanggalkan sel kulit mati masa menggunakan sugar rose soap scrub ni. Jangan ingat gula untuk kegunaan makan minum sahaja tau. Boleh juga guna untuk tujuan kecantikan.


BAUAN WANGIAN ROSE YANG MENENANGKAN
Nak pakai sesuatu produk mesti kita akan bau dahulu sebelum guna. Kalau produk tu bau dia kurang menyenangkan mesti rasa macam tak berapa nak rajin pakai. Tapi kalau bau wangi for sure rajin nak pakai. Kalau bau rose tak pernah tak best bau dia. Kebanyakkan produk yang Fiza pakai adalah pilihan bau rose. Bau Rose tak pernah mengecewakan!

SABUN/ SOAP SCRUB YANG MUDAH DIPAKAI

Cara Fiza pakai sabun scrub ni Fiza potong kecil. Ikut kau orang nak potong atau tak. Tapi pada Fiza suka cara macam ni sebab nak elakkan sabun cepat rosak dan kembang. Bila guna potongan sikit-sikit macam ni lebih terjamin bersih dan lebih jimat. Cuma kalau dah semakin mengecil tu kena try hard sikit pakai sebab kecil dan licin kalau nak scrub pada muka.


SCRUB YANG BERBUIH
Produk scrub biasanya kurang berbuih. Tapi bila guna sugar rose soap scrub ni macam best sedap bila basahkan muka dan masa scrub tu akan menghasilkan buih. Lagi best bila kau orang terus scrub muka akan lebih menghasilkan buih pekat. Sangat best pakai sebab sambil scrub boleh bau bauan rose yang segar dan wangi. Suka teruk!



KULIT MUKA LEBIH BERSIH, SEGAR, LICIN, CERAH DAN LEMBAP
Selepas bersihkan muka, pertama kali kau orang akan rasa kulit lebih bersih, segar dan licin. Tengok cermin, akan nampak lah kulit tu lebih cerah. Kulit pun maintain lembap lepas cuci muka tu. Bau wangi pun masih lagi melekat untuk seketika. Setakat ni Fiza pakai keadaan kulit makin okay dan takde kesan buruk. Terasa nak cuci hari-hari je disebabkan bau rose tu. Eh, tapi tak boleh scrub hari-hari tau. Ingat tu! Kau orang boleh dapatkan Sugar Rose Soap Scrub di instagram @thepinkdiamond.co

16 comments:

  1. tengok gambar pun sha dah boleh bau wangi sabun ni macam mana! nak gi order lah!

    ReplyDelete
  2. Menariknya kak fiza. Warna dia pun soft je kan. Mmm rasa nak makan pulak sabun ni. Comel sangat la hehehe terasa pulak bau rose tu kat hidung ni.

    ReplyDelete
  3. First time ayu tau ada scrub mUKka sekali dengan badan pun boleh gUna jugak. Menarik

    ReplyDelete
  4. wahhh mesti wangi ni.. Rose pun suka scrub muka! dalam seminggu mesti scrub dua kali. hihi

    ReplyDelete
  5. Biasa tgk sabun tomato.. Ni sabun rose.. Nampak best n besar jgk tgk.. Blh kerat byk2

    ReplyDelete
  6. Wah! Macam ok juga sabun ini. I memang minat product yang ada rose.

    ReplyDelete
  7. comelnyaaa.. Rasa mcm nk gigit gigit je tau sabun tu. Syok tau dpt scrub mukaa..

    ReplyDelete
  8. Selau skrub dalam bekas atau tiub. Firdt time tengok skrub dalam bentuk sabun macam ni. Nampak menarik

    ReplyDelete
  9. Comelnya sabun dia .Biasa tahan berapa lama ya. Best jimatkan kalau pakai sabun ni

    ReplyDelete
  10. Mrs. A pun memang sejenis akan potong-potong kecil macam sabun yang ST sedang guna sekarang ni hiks!

    Owner blog suka pink sabun muka pun pink dah macam nur addriana #isteribukanuntukdisewa la pulak eh! tetiberrrr...

    ReplyDelete
  11. wowe.. zaman sekarang skrub bukan jenis dalam tiub dah yea.. jenis seketul macam ni lagi senang kan fiza.. heehehe.. bau rose memang best.. nj yabg buat TB nak try jugak ni

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.