Cara Terbaik Simpan Lauk Mentah Tahan Lama

Monday, January 25, 2016

Assalamualaikum/Salam Sejahtera
Kebiasaannya simpan lauk mentah macam udang, sotong, ikan dan sebagainya dengan menyimpan terus dalam tupperware selepas beli untuk tahan lama dan buat stok. Ada cara yang lebih baik untuk simpan bahan mentah/ lauk mentah supaya tahan lebih lama. So boleh beli stok banyak sikit sebab boleh tahan lama.

Caranya sangat mudah. Siang dan cuci sehingga bersih sebelum direndamkan dalam air limau dan dibekukan. InshaAllah tahan berbulan lamanya. Cara ini dikongsikan oleh Harnita Haron yang Fiza jumpa di facebook. Disebabkan tuan punya cara ni memang guna kaedah yang berkesan ni. So lepas ni Fiza nak cuba cara macam ni pulak. Korang pun boleh cuba jugak.

With Love, Sihatimerahjambu

8 comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.