Tutorial Tudung Bawal Ruffle

Tutorial Tudung Bawal Ruffle mudah dan simple. Bila dah pakai nampak macam pakai shawl halfmoon pun ada, macam tudung ala ala fareeda pun ada. Sesuailah pakai untuk raya nanti kan. Fesyen tudung Raya lah pulak. Tudung ruffle ni upgrade dari tudung bawal biasa tu. Menarik kan?

Antara fesyen/ tutorial tudung bawal ruffle untuk raya nanti atau gaya seharian.
Tutorial Tudung Bawal Ruffle

1. Tutorial ni mudah je. Pakai tudung bawal macam biasa dan pin kiri kanan. Belakang dan depan aurat terjaga ditutup.
Tutorial Tudung Bawal Ruffle

2. Yang kedua ni gaya wardina. di pin di atas kepala.Yang bahagian bawak boleh tarik lagi sampai tutup dada.
Tutorial Tudung Bawal Ruffle

3. Gaya ni agak menarik sikit tapi sebelum pakai kena lebarkan lagi lipatan dua tudung tu biar nampak lebar sikit. So bila pakai nanti boleh labuhkan kat bahagian dada.
Tutorial Tudung Bawal Ruffle

4. Yang ni pulak dah jadi trend sekarang. Nak ala ala fareeda gitu. So bagi peminat tudung bawal tak perlulah nak beli tudung sarung untuk pakai gaya camni. Tudung bawal pun boleh.
Tutorial Tudung Bawal Ruffle

Selamat bertutorial tudung bawal ruffle. Pastikan aurat terjaga okay bila berfesyen tu :)

Credit Image : tudungruffle
with love,
Sihatimerahjambu

Comments

  1. Wahhhh....cantik mcm ni...akak suka...

    ReplyDelete
  2. berkenan pulak dengan tudung nie..nak cari satu nanti

    ReplyDelete
  3. waaaaa.. mudah rupa ny kn ?? tp jenis tudung bawal ni zara xda.. xpa, bole manfaatkn tutorial ni ntuk bawal biasa.. hikhik.. thnks tau ! =D

    ReplyDelete
  4. macam cantik jer bawal ruffle ni??? he he he...tapi belum terbuka lagi nak pakai bawal...masih setia bersama shawl...

    ReplyDelete
  5. ha ah la..berkenan la ngan tudung bawal ruffle ni..xpenah nampak lagi orang pakai....cantik sket kan ada ruffle kalo wat gaya fareeda tu...heheheheheheh..salam kenal

    ReplyDelete
  6. cantiknya model dia.. hihi :) lawa jgk tudung ni

    ReplyDelete
  7. Bestlah tudung camni...kene pi carik ni! Haha... modelnyer pon cantik...

    ReplyDelete
  8. wah banyak gaya boleh bt..best2...model cun melecun!>.<

    ReplyDelete
  9. Modelnya cantik...confirm ramai ikut! as long as tutup aurat sempurna bagus :)

    ReplyDelete
  10. fesyen tudung sume best-best..sukanya! dan model tudung tu mmg cun habiss..

    ReplyDelete
  11. tudung ruffle pulak..mcm2 tdung lanie..timm masih lgi dengan bawal..tpi skng suka beli bwal lebar 60 sebb senang buat slendang..

    ReplyDelete
  12. cantik nyerrr... mmg tgh mencari tudung bawal ni

    ReplyDelete
  13. Serius cantik!!! Haishh rambang mata tak tahu nak pakai macam mana raya nanti

    ReplyDelete
  14. Tutorial tudung mmg kena amik model cantik kan...haha..

    ReplyDelete
  15. menariknya! brpe harga tudung ruffle ni fiza?

    ReplyDelete
  16. cantiknyaaaaa.. modelnya pun cantikkkkk

    ReplyDelete
  17. Menarik.. Kebetulan pulak sekarang semakin ramai yang dah beralih selera ke tudung bawal.

    ReplyDelete
  18. Cantiknya. Tp ni klau sy buat msti x jd.

    ReplyDelete
  19. cayaq nengoknyer dik nonnnnnnnnnnnnnnnn~

    ReplyDelete
  20. macam2 creativity skrg ni kan Fiza..harap2 semuanya ikut syarak :)

    ReplyDelete
  21. cantik nya ! hee bookmark entry ni heee :D

    ReplyDelete
  22. cantiknyaaaa.. nk try la pakai raya. heee

    ReplyDelete
  23. cantiknya! berkenan warna tu. terima kasih share. memag sekarang ni dani menggila dengan bawal je fiza. hehe

    ReplyDelete
  24. cantik sngat memang tengah cari tuto bawal yg nih thanks fiza

    ReplyDelete
  25. cantekkkkk..mcm2 gaya blh buat..dh terjah fb tudungruffle tu murah je kan..cantik plak tu..

    ReplyDelete
  26. Cantik kalau pandai gayakan tudung bawal ni...

    ReplyDelete
  27. cantiknyaaa... sesuai org yang pandai gayakan tudung2 ni..

    ReplyDelete
  28. cantik cantikkk.. tudung cantikkk model lagilaa cantikkk ;)

    ReplyDelete
  29. cantik.
    suke.. kt jln tar ada x?.. puas hati kalu dpt pilih sndiri leh cari utk raya ni

    ReplyDelete
  30. Yang third tu serius cantik. Nak try lah raye ni^^

    ReplyDelete
  31. dh bli utk raya sok.2hlai bli.memang kain best.senang bntuk.tgu entry ida pas rya nti.hehe

    ReplyDelete
  32. wow cantek. nt nk beli la tudung macamni ^^

    ReplyDelete
  33. cantik. suka gaya yang ketiga tu... thanx sharing.

    ReplyDelete
  34. suka tgk model j.a...hehe..thanks utk tuto ni.. utk orang yg suka pakai bawal tp selalu guna cara kuno,silang2 dada..

    ReplyDelete
  35. nice..suka gaya camni..leh buat cmni la nanti..
    http://irdinasvitafamily.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.