Dapat Dekoder MYTV Percuma Tapi...

Sedia maklum siaran televisyen digital akan dilaksanakan sepenuhnya di Malaysia bermula bulan September nanti. Perkhidmatan siaran televisyen analog pula akan ditutup secara berperingkat di setiap negeri. Yang ada astro, hypp tv dan dekoder lain tu tak perlu risau lah sebab tak ada kesan pun pada penggunanya. Disebabkan itu, Kerajaan telah memberikan dekoder MYTV secara percuma kepada penerima BSH yang terpilih terutamanya golongan isi rumah berpendapatan B40. Boleh semak di link : http://www.mytvbroadcasting.my/bsh/
 

Pengagihan dan pemasangan MYTV masih lagi dilakukan secara berperingkat sejak beberapa bulan lalu. Kalau ikutkan peringkat tu, rumah kampung di Kuala Pilah macam sepatutnya dah pasang sebab tengok jiran ada yang dah berpiring MYTV. Pemasangan dekoder dan piring MYTV macam astro tu akan dipasang selepas tuan rumah berjaya dihubungi melalui nombor telefon yang telah didaftarkan dalam BSH tahun 2016 masa BR1M.

DAPAT DEKODER MYTV PERCUMA TAPI...
Disebabkan nombor telefon kampung yang didaftarkan dah dipotong dan tiada orang di rumah. Jadinya, pemasangan MYTV tu tak tahu entah bila baru dapat pasang. Dah contact bahagian perkhidmatan pun tak dapat bantu. Nak berikan atau tukar no phone untuk dihubungi pun mereka tak boleh bantu sebab semuanya ikut pada apa yang telah didaftarkan. Sekurang-kurangnya kalau mereka hubungi no yang available boleh lah stand by kat rumah. Itulah masalahnya, dapat dekoder MYTV percuma tapi...

Sudahnya? Fikir positif je lah, mungkin akan tiba masanya nanti. Bagi yang ada IDTV (Integrated Digital Television) tak perlu susah payah dapatkan dekoder MYTV sebab boleh tengok MYFREEVIEW dengan memasang UHF Aerial. Yang ada TV biasa perlu ada DVB-T2 Decoder dan juga UHF Aerial. Itulah 2 cara macamana nak dapatkan MYFREEVIEW DIGITAL TV BROADCAST atau boleh rujuk gambar di bawah perkongsian daripada website MYTV.


CARA BELI DEKODER MYTV
Bagi yang tak dapat dekoder MYTV percuma tu boleh lah beli dekoder MYTV melalui wakil penjual yang sah.  ataupun beli secara online. Makcik Fiza beli melalui Go Shop pun boleh. Lagi beberapa hari nak masuk bulan September ni masing-masing siap sedia dah beli dekoder MYTV. Mak abah Fiza dah bagitahu awal nak beli dekoder MYTV untuk tv dalam bilik dia. TV ruang tamu tak ada masalah sebab dah ada astro njoi.

KELEBIHAN MYTV
Apa yang bagusnya ada siaran digital ni video lebih HD dan lebih banyak channel (15 saluran televisyen dan 6 saluran radio). Selain video lebih jelas, bunyi pun lebih jelas macam dalam iklan tu lah sampai nak masuk dalam televisyen dia punya gambarannya. Yang dah dapat MYTV tu macamana, okay ke siaran tu?

7 comments:

  1. alhamdulillah tempat keja kak pun dah dipasang dekoder mytv. sebab kami ni sukarelawan mytv di bawah SKMM. hehehe

    ReplyDelete
  2. pada yg dah dapat tapi tak tau nak pasang ke apa tu, boleh ja call nombor hotline yg ada dalam poster tu :)

    ReplyDelete
  3. umah mak ada pasang.
    but not sure mytv or what, fiza.
    boring. tapi since rumah mak jarang ada org, kami biarkan jer.
    tak free. kami beli RM250+.

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.