Riang Ria 1 Syawal

Mat Ri Ye! Pengganti ucapan Selamat Hari Raya zaman sekarang. Kita pun dah dok terikut² pula. Paling ringkas ucapan hari raya SHRMZB. Semakin tahun semakin ringkas ucapan hari raya kan? Dah balik bekerja ke tu? Ke masih bercuti dalam mood raya lagi? Whatever it is, suasana hari raya pertama (1 Syawal) mesti meriah disambut selepas sebulan berpuasa. Rutin hari raya Fiza tetap sama setiap tahun tak pernah berubah.

OOTD Raya Suami isteri

Macam biasa hari raya pertama di kampung husband Kuala Pilah. Tahun ni sambutan raya kurang meriahnya tanpa arwah abah yang baru meninggal 28 April 2018 yang lepas. Sambutan raya biasa-biasa je untuk tahun ni. Lepas sembahyang raya, bersalaman dan tak lupa ziarah kubur arwah abah.

Yassin untuk arwah abah
Balik dari kubur, barulah bergambar untuk family potrait sebagai kenangan. 

Dari pilah, terus gerak balik kampung Fiza di Segamat. Perjalanan dalam masa 1 jam lebih dari Pilah tak jadi hal untuk kamiorang beraya dua kampung dalam hari raya pertama. Sampai kampung, anak² buah dah menunggu nak salam dan  nak duit raya of course! Layankan diaorang, setahun sekali je pun.


Tahun ni ramai sikit adik beradik Fiza yang balik beraya. Tak pernah nak sempurna ada 8 beradik masa raya sebab masing-masing dengan kerja dan giliran raya rumah mertua. Harap-harap dapatlah berkumpul satu family masa raya akan datang, barulah betul-betul meriah dan jadi keluarga besar.


Port paling wajib ambil gambar masa raya adalah jalan raya.  

Tahun ni Fiza pilih tema baby blue dan ash blue untuk hari raya pertam dengan husband. Fesyen baju kurung kedah yang dipadankan dengan kain batik selisih depan motif parang dari Parca Apparels dan husband baju melayu teluk belanga yang lebih match bila beraya di Johor. Ehem...Tahun ni baju raya je baru, yang lain kita pakai apa yang ada je. Biar sambutan tu yang lebih meriah. 


Selamat hari raya semua. Happy Eid. Kau orang beraya di mana?

9 comments:

  1. saya sepanjang tahun raya di nogori sembilan :D

    ReplyDelete
  2. Salam aidilfitri. Jemput singgah ke blog saya
    https://thisisme-38.blogspot.com/2018/06/new-phase.html

    ReplyDelete
  3. sama lah, dah terikut jugak dengan ucapan matriye tu :P

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya Aidilfitri. Steadylah Mak... pegang monopod

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari Raya Fizah. Akak balik Kuala Pilah raya ke-2..

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.