Hari Keluarga Ayob Md Akil Raya Kedua

Raya kedua setiap tahun macam biasa adalah hari untuk keluarga Ayob Md Akil, hari keluarga saudara mara sebelah abah. Tahun ni majlis hari keluarga di Kg Putting Balai Badang, Segamat. Nama kampung tu memang agak pelik tapi memang wujud lama dah. Entah dari mana dapat nama tu pun tak tahu lah. Nama kampung dulu² memang agak pelik. Bila dah lama hadam dengan nama tu, takde rasa pelik dah.


Well, majlis hari keluarga sebelah abah start pukul 8:30 pagi. Tapi macam biasalah, dah start majlis  barulah ramai sikit yang datang. Adik beradik tahun ni cuma 3 orang je yang hadir, yang lain wakil induk yang telah meninggal dunia. Masing-masing sayu bila berkumpul tanpa ahli keluarga yang telah pergi. Ada juga adik beradik lain yang tak dapat hadir atas urusan masing-masing. Mana yang ada bersyukur sebab masih boleh berjumpa. 

Dari kiri : Bibah, Md Nor, Hasran (anak kepada arwah Md.Shah), Suami Bibah, Hjh Munah, Samiah (anak kepada arwah Zamnah)

Warisan Ayob Mohd Akil
Md. Shah Bin Ayub (allahyarham)
Zaharah Binti Ayub (allahyarhamah)
Zamnah Binti Ayub (allahyarhamah)
Atan Bin Ayub (allahyarham)
Md Nor Bin Ayub
Hjh Munah Binti Ayub
Fatimah Binti Ayub (allahyarhamah)
Rahmah Binti Ayub (Tak hadir)
Rahimah Binti Ayub (Tak hadir)
Bibah Binti Ayub

Seperti tahun² lepas, kehadiran tak seramai macam tahun² yang sebelum ni agak ramai. Tak ramai pun tetap meriah especially acara cabutan bertuah tu. Tahun ni Fiza bertuah dapat cabutan bertuah dan juga hadiah teka gula². Tahun ni tak buat acara sukaneka memandangkan kawasan tuan rumah agak terhad. Itu yang kurang meriah agaknya dan majlis pun ringkas dan cepat habis.


Tengahari majlis tamat dengan makan tengahari. Raya kedua Fiza dan husband bertemakan navy blue. Masih lagi mood kain batik dengan potongan duyung. Baju kurung kedah masih lagi jadi pilihan yang kau orang boleh pakai balik selepas raya dengan seluar jeans. Tak rugi beli baju kurung kedah ni. Serius! Boleh mixed and match.


InshaAllah panjang umur kita berjumpa lagi tahun depan. Harap-harap tahun depan lebih ramai dan lebih meriah lagi dan ada tuah dapat menang hadiah lucky draw lagi. Aaminn...

4 comments:

  1. Memang best kan buat macam ni.. Family LeYa pula, Raya Kedua, tradisi konvoi beramai-ramai singgah dari satu rumah ke rumah saudara mara dari pagi sampai lewat malam.. Memang best dan meriah

    ReplyDelete
  2. Ramai yang dah takde.
    Generasi baru mengambil tempat.

    ReplyDelete
  3. Selamat hariraya Aidilfitri.
    Wah siap banner tu terbaiklah

    ReplyDelete
  4. Happy eid mubarak! :)

    https://messarah.blogspot.com/2018/06/raya-2018.html

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.