Pusat Pungutan Zakat

Cuaca macam cerah je hari ni. Baguslah macam tu kan. Cepat sikit kering my laundry and takdelah air banjir naik.Mudah mudahan begitulah. Pray for Johor,Kuantan and Terengganu.Banyak² kan bersabar dan berdoa.Yang jauh pun turut merasai kerisauan tu. Jangan pernah putus berdoa.

Lately ramai blogger yang dapat CPUV dari nuffnang kan? Alhamdulillah, rezeki masing². Rezeki Allah yang bagi dan nuffnang sebagai medium penyampaian rezeki pada kita.Cuma cepat atau lambat je. Doa,Usaha,Sabar dan tawakal.InshaAllah..berhasil.

Kali ni Fiza dapat CPUV untuk campaign Pusat Pungutan Zakat-Ye... Tak sure pulak apa sambungan ayat tu.Kenapa ye kita tak dapat tahu full sentences campaign atau kena click kat mana mana ke untuk baca full?Anyone?Kalau tahu, let me know ye.Tak semua benda kita tahu.Kadang² Noob jugak.Thank you Nuffnang bagi CPUV lagi.

Campaign Pungutan zakat ni baru je dapat semalam dan harap harap dapat membuahkan hasil yang lebih seperti biasa.Bagi mereka yang nak tahu di mana atau apa² tentang pungutan zakat ni boleh click pada iklan zakat yang nuffnang keluarkan kat blog Fiza ni ye.Thank you.

Zakat adalah salah satu daripada rukun Islam yang lima. Ianya diwajibkan ke atas tiap-tiap orang Islam yang cukup syarat-syaratnya. Rukun yang lain ialah Syahadah, Sembahyang, Puasa dan Haji ke Mekah. Zakat adalah diwajibkan ke atas Muslim yang layak untuk membantu golongan-golongan yang memerlukan bantuan. Zakat mula diwajibkan pada tahun kedua Hijrah.Zakat juga terbahagi kepada beberapa jenis zakat iaitu Zakat Pendapatan, Zakat Perniagaan, Zakat Wang Simpanan, Zakat Saham, Zakat Kwsp, Zakat Emas, Zakat Perak, Zakat Pertanian, Zakat Ternakan.-credit to : source zakat

Semoga kita mendapat rahmat daripada Allah SWT dengan berzakat, harta dan rezeki kita akan bertambah dan bukannya berkurang.Dapat jugak kita mengeratkan Kasih Sayang antara orang yang kaya dan senang membantu orang yg miskin dan fakir. Mudah mudahan yang kaya dapat merasai kepayahan dan kedhaifan yang dilalui oleh saudara seislam yang lain.

Dengan berzakat,Allah SWT telah menjanjikan balasan Syurga yg tertinggi sekali iaitu Jannatul Firdausi buat semua pembayar zakat.Selain itu,kita dapat membersihkan Hati dan Harta Daripada perkara yg merosakkan kerana zakat mengajar dan mendidik kita agar bersikap pemurah, saling bantu membantu dan memberi pertolongan kepada org yg berhak mendapatkannya.

So,jauhilah sikap tamak, bakhil dan sombong yg berada di dalam hati Na’uzubillah. Semoga kita sentiasa dimurahkan rezeki oleh Allah SWT dan mendapat rezeki yang berkat.Aminnn

Notapink : End of this month nak cash out sebab terlepas nak cash out last month..Kira bonus la bekerja dari rumah untuk tahun ni.Alhamdulillah...

12 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.