Singgah di A’Famosa Melaka

A’Famosa, salah satu tempat menarik dan popular di Melaka. Dah sampai Melaka tu memang wajib singgah di A’Famosa yang ada sejarahnya sendiri. Nak tahu sejarah tentang A'Famosa? Kenalah datang sini. 

Walaupun Bandar Hilir ni super sibuk dengan pengunjung yang ramai dan sesak dengan kenderaan, tapi masih tak jemu datang ke A'Famosa ni. Paling kurang pun datang ambil gambar tandanya dah pernah datang ke A'Famosa.

Alang-alang dah sampai ke Bangunan Stadthuys tu, terus lajak berjalan sampai ke A'Famosa. Disebabkan dah berkali-kali datang A'Famosa ni, jadi kali ni datang ambil gambar depan A'Famosa  je lah. 

Nak naik ke atas memang tak lah sebab tak larat sudah nak berdepan dengan cuaca panas. Kaki dah tak cukup kuat nak memanjat tangga sebab dah berjalan jauh. 

Mujur pakai kasut, kalau pakai heels atau wedges matilah nak tahan sakit kaki tu. Kalau berjalan tempat-tempat macam ni dan perlu berjalan jauh dinasihatkan pakai kasut atau selipar yang selesa. 

Kalau dah sakit kaki, macam ni lah jadinya tak dapat nak jelajah banyak tempat. Rugi kan? Tapi since dah pernah naik atas, its okaylah. 


Nak bergambar depan A'Famosa ni kau orang kena tunggu giliran juga lah macam biasa kalau nak nampak gambar cantik. Kalau tak, gambar kau orang penuh dengan kewujudan orang lain yang entah siapa-siapa. 

Tapi kalau jenis tak kisah, snap je selagi boleh kan. Kalau kau orang pertama kali datang ke Bandar Hilir ni jelajah lah semua tempat berdekatan selagi boleh. Sesetengah tempat ada dikenakan bayaran. Masuk A'Famosa ni percuma je.


No comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.