Review | Vue De Pulang Blur Stick Primer

Primer pertama Fiza beli adalah Skin Liar Primer Elizavecca jenis krim dalam tiub yang comel. Kedua jenis krim juga tapi dalam pump botol iaitu TOUCH IN SOL No Poreblem Primer. Terbaru Fiza cuba pula primer jenis stick iaitu Blur Stick Primer. Beli primer jenis stick ni untuk tambah koleksi dan cuba jenis stick pula untuk kesesuaian dengan kulit atau tidak.


VUE DE PULANG'S BLUR STICK
Vue De Pulang's Blur Stick mengandungi 6% pink calamine powder yang berfungsi untuk merawat dan melegakan masalah jerawat. Micro calamine powder membantu menyamarkan pores, melicinkan kulit yang kasar dan menyempurnakan hasil makeup dengan memberikan kesan matte.

PENGGUNAAN YANG MUDAH
Pertama sekali Fiza beli sebab rasa macam lebih mudah untuk menggunakan primer jenis stick. Hanya perlu buka penutup, twist applicator dan apply pada bahagian muka yang mempunyai pores. Just one touch anywhere everywhere for flawless skin.


BLUR PORES DAN KEDUTAN
Disebabkan kulit Fiza jenis large pores dan uneven skin. Jadi, memang perlu pakai primer untuk dapatkan hasil makeup yang lebih bagus. Nak makeup sempurna memang kena belajar makeup lagi. untuk beginner ni cukuplah sekadar tahu apa yang perlu dipakai. Jadi, Fiza cubalah pakai blur stick primer ni. Memang blur pores, kedutan pun tak berapa jelas dan memudahkan untuk apply foundation selepas tu.


MAKEUP TAHAN LAMA
Ye, kalau pakai primer membuatkan makeup tahan lama tanpa perlu touch up.  Kalau nak touch up bahagian shiny pun jadi mudah dengan menggunakan primer stick ni. Macam touch up lipstick lah kaedahnya. Boleh stand by siap-siap dalam handbag kau orang.

SERBAGUNA
Selain digunakan sebagai primer untuk makeup. Boleh gunakan sebagai eye primer sebelum pakai eyeshadow dan mascara untuk elakkan comot. Boleh juga dijadikan sebagai makeup fixer untuk improve pigmentation eyeshadows, blushers ataupun contours.


TIPS 
KULIT BERMINYAK : apply keseluruhan muka tapi lebih fokuskan pada bahagian T-zone untuk berikan kulit nampak lebih matte sepanjang hari.
KULIT KERING : Lebihkan pada bahagian kedutan di bawah mata, garisan senyuman pada mulut untuk samarkan tanda penuaan dan mengelakkan makeup merekah bila senyum.

Vue De Pulang Blur Stick ni serius sangat mudah nak guna dan mudah lah nak bawa kemana sahaja untuk makeup. Puas hati guna walaupun harga dia macam tak berapa nak murah. Kalau kau orang nak cuba guna, boleh dapatkan di website ALTHEA KOREA dengan harga RM51.

RATING
Packaging : 💋💋💋💋💋
Texture : 💋💋💋💋
Sebum Control : 💋💋💋💋💋
Pore Cover : 💋💋💋💋
Effectiveness : 💋💋💋💋

4 comments:

  1. Alahai cutenyaaa packaging. pink gtuwww. ika tak pernah cuba primer pun. boleh masukkan ni dlm list hee.

    Ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.com/2019/01/hadiah-dari-blogger-kak-sha.html

    ReplyDelete
  2. Wah! baru tahu ada jugak primer stick ya...

    ReplyDelete
  3. dulu x reti sangat pakai primer hehe skrng da jinak2 sket..
    tapi x penah try lagi brand lain. beli 1 1 nak cuba kena pakai sampai abes dlu =D

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.