Tak Tun Tuang

Wednesday, November 08, 2017

Dah kenapa sana sini tak tun tuang tak tun tuang! Menjadi-jadi pula viral tak tun tuang dia. Disebabkan semangat nak tahu, gigih lah mencari apakah tak tun tuang yang dia orang maksudkan tu. Oh rupanya lagu kat youtube tak tun tuang tu.


tak-tun-tuang
Gambar sekadar hiasan
Kenapa jadi viral? Katanya lawak dan luar biasa mungkin? Itu yang jadi viral. Lagu tak tun tuang di nyanyikan oleh Isil/Upiak Isil dari Indonesia. Lagu "Tak Tun Tuang" menceritakan kisah seseorang yang berbangga dengan diri sendiri walaupun apa orang lain kata. Yang penting, dia tak kacau orang. Begitulah kot lebih kurang. No wonder lah dalam video tu dia punya serabai lain macam. Tak tun tuang betul. Tak tahu nak kesian ke nak gelak tengok video Tak Tun Tuang ni.

Tapi baris lirik pertama dah buat rasa tak tahan nak gelak. Lirik baris pertama juga ramai yang buat caption di media sosial..Siapa buat? Baik ngaku..Hihi

Lirik Lagu Minang Tak Tun Tuang - Isil / Upiak Isil

Aku belum mandi 
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi masih cantik juga 
Tak tuntuang tak tuntuang
Apalagi kalau sudah mandi tak tuntuang
Pasti cantik sekali 

Kalau orang lain melihat aku tak tuntuang
Badak aku taba bana
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi kalau langsuang di idu tak tuntuang
Astaghfirullah baunya

Kalau cowok ganteng yang lewat
Aku acuah je nyeh
Kalau apak gaek yang lewat
Aku aniang je nyeh

Yang penting indak
Manggaduah urang tak tuntuang
Walau acok galak surang
Tak tuntuang tak tuntuang

Walau sangko urang
Awak dalang tak tuntuang
Tapi hati isil sanang... iiiyesss

Aku belum mandi 
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi masih cantik juga 
Tak tuntuang tak tuntuang
Apalagi kalau sudah mandi tak tuntuang
Pasti cantik sekali 

Kalau orang lain melihat aku tak tuntuang
Badak aku taba bana
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi kalau langsuang di idu tak tuntuang
Astaghfirullah baunya

Kalau cowok ganteng yang lewat
Aku acuah je nyeh
Kalau apak gaek yang lewat
Aku aniang je nyeh

Yang penting indak
Manggaduah urang tak tuntuang
Walau acok galak surang
Tak tuntuang tak tuntuang

Walau sangko urang
Awak dalang tak tuntuang
Tapi hati isil sanang... iiiyesss

Faham  ke tidak? Faham-faham sendiri lah ye kena bukak kamus minang ni. Maksud Tak Tun Tuang tu apa? Entahlah.Mungkin maksudnya 'tak kisah'.
With Love,
image

12 comments

  1. Hahahakk..sapa2 yg stress boleh tgk haa video ni ..gelak sakit perut beb

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang-kadang bukan hilang stress tapi jadi lagi stress pulak..hihi

      Delete
  2. Gelak sampai senak perut dengar.. hehe.. patutlah suami kita suka sangat pasang lagu ni hah.. gini rupanya lagunya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..itu lah kan..bila dengar, no wonder lah jadi viral

      Delete
  3. habis semua dok nyanyi lagu tu je. aduiii mcm2

    ReplyDelete
  4. sana sini tak tun tuang tak tun tuang..huhu

    ReplyDelete
  5. Mula2 dengar cam tak apa2 tapi lama2 best la pula

    ReplyDelete

LATEST PHOTOS ON INSTAGRAM

All rights reserved Blog Sihatimerahjambu