LAZADA Online Revolution Blogger Contest 2017

LAZADA Online Revolution Blogger Contest 2017 | Tarikh 11.11 dan 12.12 adalah tarikh yang perlu kau orang mark dalam calendar sebab LAZADA Malaysia bakal menggegarkan jiwa kau orang untuk bershopping sakan dengan harga yang murah-murah. Murah-murah macamana? Kenalah tunggu tarikh 11.11 nanti okay!

lazada-online-revolution-blogger-contest

Apakah Online Revolution 

Online Revolution” Lazada adalah acara menjual dan membeli-belah dalam talian yang terbesar di Asia Tenggara yang membawa jenama, peniaga dan para pengguna bersama-sama di enam buah negara. Lazada memulakan “Online Revolution” pada 12 Disember 2012 (12.12) dalam usaha untuk mendidik para pengguna tentang membeli-belah dalam talian dan kemudahannya. Apa yang bermula sebagai jualan selama satu hari telah mencetuskan kegilaan membeli-belah yang berkembang menjadi acara selama sebulan sebulan pada setiap tahun. Semenjak itu, “Online Revolution” Lazada telah membuktikan dirinya sebagai acara jualan runcit dalam talian yang tersibuk di Asia Tenggara. Pada 2015, AS$40 juta dalam Nilai Dagangan Kasar telah dicatatkan semasa finale yang berlangsung selama tiga hari.

Sementara menanti "Online Revolution" yang bakal bermula pada 11 November sehingga 14 December 2017 nanti, apakata sertai LAZADA Online Revolution Blogger Contest dulu. Mana tahu ada rezeki kali ni dapat juga shopping sakan di Lazada nanti. Rugilah kalau lepaskan peluang terbesar ni. Jadi, jom kita mulakan dengan bismillah.

a. Do you remember the first product that you ever purchased online? What was it and how was your experience? 
Seingat Fiza, produk pertama Fiza beli online adalah pakaian. Pakaian tersebut adalah blouse. Kali pertama shopping secara online of courselah teruja. Kebetulan masa tu shopping online baru nak up dalam industri. So far dari mula buat tempahan sampai dapat barang, semuanya tiada masalah. Mudah dan cepat!

b. Which types of products would you prefer buying online? 
Of course Fiza pilih produk pakaian sebab kurang berisiko untuk rosak semasa proses penghantaran. Plus, produk pakaian adalah produk yang paling banyak pilihan yang dijual secara online dengan harga yang lebih murah. Tak perlu dah nak bersesak di shopping mall.

c. What do you love about online shopping?
Shopping online boleh shopping bila-bila masa dimana jua berada dan boleh shopping dalam banyak kedai-kedai online. Lebih menjimatkan tenaga, kos minyak, tak perlu cari parking dan tak perlu bersesak dengan orang ramai bila ada sale.  Lebih mudah bila semuanya hanya di hujung jari sahaja dan tunggu barang sampai terus depan rumah.

d. Which products did you buy or are you planning to buy on Lazada during the Online Revolution sales?
Bercadang nak beli barangan elektrik sebab Lazada banyak jual barangan elektrik yang murah-murah berbanding shopping mall. Kalau ikutkan banyak ada dalam wishlist tapi senaraikan 3 cukuplah. Beli mana yang terpenting dulu.

1. Sharp 6L Air Cooler PJA36TV 

lazada-online-revolution-blogger-contest

Disebabkan cuaca tak berapa nak menentu di Malaysia ni. Kejap panas dan kejap sejuk. And then kalau panas tu panas berpanjangan dan lain macam panas, memang elok ada satu air cooler. Kalau pasang air conditioner memang melambung bil elektriknya nanti. Jadi, guna mana jenis air cooler portable lebih berbaloi. Pun memberikan rasa sejuk juga.

2. Philips Viva Collection AirFryer HD9220 (Black) 


lazada-online-revolution-blogger-contest

Memandangkan sekarang kena jaga pemakanan untuk lebih sihat, haruslah kena kurangkan makan makanan yang berminyak dan bergoreng untuk kurangkan kadar kolestrol dalam badan. Kalau ada air fryer tu tak perlu dah nak goreng guna minyak. Memudahkan kerja dan tak perlu risau nak makan makanan bergoreng yang berminyak tu.

3. Tefal Super Cook Non Stick Deep Frypan 28cm with Thermo-Spot Technology


lazada-online-revolution-blogger-contest
Oleh kerana hari-hari Fiza masak.  Jadi, Fiza perlukan kuali non stick yang lebih besar dan memudahkan kerja memasak dan mencuci. Kuali non stick yang sedia ada tak cukup besar dan terhad nak memasak hidangan dalam kuantiti banyak.

Hopefully, semua tu bakal dapat nanti. Kene rebut juga ni sebab produk murah-murah cepat je habis stok. Masing-masing pakat tunggu depan Lazada je nak rebut peluang dapat harga murah. Kena "Save the date" 11.11 okay!


Jom sertai  LAZADA Online Revolution Blogger Contest 2017 dan berpeluang memenangi hadiah-hadiah berikut :  

Less than 200 Participants (RM3,150 to 25 winners)

 1st Prize: 1 x RM300 
 2nd Prize: 9 x RM150 
 3rd Prize: 15 x RM100 

More than 200 Participants (RM6,150 to 50 winners)

 1st Prize: 1 x RM500 
 2nd Prize: 15 x RM150 
 3rd Prize: 34 x RM100 

More than 350 Participants (RM10,400 to 80 winners)

 1st Prize: 1 x RM750 
 2nd Prize: 35 x RM150 
 3rd Prize: 44 x RM100 

More than 500 Participants (RM14,500 to 111 winners)

 1st Prize: 1 x RM1,000 
 2nd Prize: 50 x RM150 
 3rd Prize: 60 x RM100

Psst..pemenang dipilih secara random. Jadi peluang nak menang tu tinggi. Sila join atau diri sendiri yang bakal rugi. 

17 comments:

  1. gud luck fizah. Qekra ada jugak dapat invitation. nnt nak join jugak hehe..

    ReplyDelete
  2. Ayat closing yqng sentap menyebabkan rasa tercabar nak join

    ReplyDelete
  3. all the best... masih dalam draft..hehehe

    ReplyDelete
  4. belum ada mood lg nak mengarang entry...hihi

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.