Makan-Makan Makanan Korea di Namoo Grey Korean Cafe

Kalau siapa suka tengok game show Running Man mesti tahu beberapa jenis makanan korea yang dia orang selalu makan dalam rancangan itu. Yang paling popular sudah tentulah kimchi. Cakap pasal korea je mesti ingat Kimchi! Kimchi pun dah senang nak dapat di Malaysia, salah satunya yang Fiza pernah cuba dan sedap adalah kimchi by Kak Lo. Halal dan pastinya sedap sampai Fiza repeat order.

Kimchi, kimchi dan kimchi. Itu saja lah makanan korea yang Fiza pernah makan pun. Yang lain-lain entah bila nak cuba rasa. Teringin nak rasa  tteokbokki buat sendiri tapi kemalasan melanda sebab bahan-bahan makanan korea susah nak dapat di Malaysia ni. Tak semua pasaraya ada jual. Kecewa! Bukanlah teringin sangat cuba nak rasa je lah. Tak lebih dari itu

Hari jumaat lepas, adik ipar datang rumah dan katanya nak belanja makan Bingsoo. Bingsoo ni kalau di Malaysia lebih kurang macam ABC. Ada ice shavings dan pelbagai jenis bahan seperti buah-buahan, jelly, aiskrim dan lain-lain.


Adik ipar ajak makan di Namoo Grey Korean Cafe di Seremban Gateaway sebab dia pernah makan sebelum ni. Kiranya boleh tahan sedap lah kot. Tak banyak soal, ikut kan je dah ada orang nak belanja. Bak kata "rezeki jangan di tolak. Kebetulan juga kerja tak berapa nak ada, so ada masa nak makan kat luar.


Air cuma order blue lemonade dan air mineral je. Elakkan minum air manis ye. Lagipun lebih jimat. Air blue lemonade pun dah RM8.90 dan air mineral RM0.60 kalau tak silap. Well, standard harga air minuman di cafe.


Ini antara makanan-makanan yang kami orang order. Fiza pilih korean spicy ramyun. Rasanya boleh tahan sedap ala-ala makan maggi kari campur kimchi kaedahnya. Di datangkan sekali dengan coleslaw, kimchi lobak dan kimchi ape entah lagi satu tak tahu namanya.


Adik ipar pilih tteokbokki chicken cheese kalau tak silap. Lupa sudah namanya. Akhirnya dapat juga rasa tteokbokki yang kenyal-kenyal tu. Tambah pulak dengan cheese dan sauce yang boleh tahan sedap masuk tekak.


Hot and spicy crunchy chicken pilihan adik ipar juga. Rasa dia crispy seperti namanya. Tak berapa nak pedas sangat. 

Husband pula pilih King cheese hot and spicy ramyun chicken. Yang ni antara masakan korea yang tersedap lah yang kami orang order. Samyang ramen tu macam lebih kurang makan samyang ramen pedas tu je. Bila di tambah dengan cheese yang banyak tu bertambah sedap.


Ini semua yang kami orang order. Tengok cheese bila di tarik tu. Tak mahu putus pulak dia. Kalau tak potong, tak tahu kena tarik sampai atas bumbung agaknya. Ini tak kelakar.


Sebelum habis makan main menu yang kami orang order, kami orang order Banana chocolate bing soo sebagai pencuci mulut. Pencuci mulut mana yang tak pernah tak sedap. Yang bestnya rasa manis tu tak manis sangat sebab ada snowy (ice shavings ) kat bawah sekali tu. Bila dah blend dengan rasa manis tu jadi tak terlalu manis. 


Stail makan di sini disediakan mangkuk kecil seperti stail orang korea makan. Orang korea kan makan ambil sikit-sikit dalam mangkuk dia orang untuk makan macam-macam hidangan. Kalau tengok hidangan dia orang atas meja memang banyak kan. Tapi makan sikit-sikit setiap satu menu tu. Dapatlah rasa setiap satu hidangan tu. Tapi kalau kau orang tak nak berkongsi nak makan sorang satu pun takde masalah. Takde sapa kesah pun. Cuma kalau kau orang nak feelings korea lebih, ikutlah stail makan korea. Total lost RM12+.++. Semoga murah rezeki yang belanja. Aaminn

Makan di Namoo Grey sangat selesa dan staff pun sangat friendly. Service tak lembap dan paling suka dengan dekorasi cafe. Yang penting, lagu korea sentiasa ON.

NAMOO GREY KOREAN FRESH FOOD

No. 3-L1, Level 1, Gerbang Gateway), 
Jln Sg Ujong, 70200 Seremban, 
Negeri Sembilan.

5 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.