Pelbagaikan Cara Tanam Pokok Bunga Rose Jepun

Pokok bunga rose jepun atau biasa dikenali dengan pokok bunga pukul 10 pagi memang cantik waktu die kembang. Lagi cantik kalau ditanam dengan pelbagai jenis warna. Cara mak Fiza pelbagaikan cara tanam pokok bunga rose jepun ni dengan cara tanam di atas tanah dan juga letak dalam pasu dan digantung

Abah Fiza buat satu tempat khas macam kolam, kemudian masukkan tanah dalam kawasan tersebut. Mak pulak tanam bunga rose jepun dalam tu. Nampak macam taman mini bunga rose jepun yang ditanam atas tanah.


Lagi satu tanam dalam pasu dan digantung di dahan dahan pokok. Sebenarnya pokok kayu ni pokok kayu yang dah mati, dipotong batang dan di cat untuk nampak lebih menarik.

Meriah landskap kat rumah mak ni. Ini baru sebahagian je. Belum tengok lagi tempat orkid,cactus dan unga bunga lain. Seronok tengok bunga bunga kat rumah ni. Yelah, kawasan kampung memang luas kan.

4 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.