Pantai Batu Ferringhi

Hari pertama family short trip check in Ayris Homestay. Hari kedua, motif utama short trip pergi kenduri kahwin anak kawan family husband. Takde gambar pengantin sebab kamiorang pergi awal dan tiada bersanding. Lepas selesai pergi kenduri kahwin terus pergi ke Island kat Penang sebab kat Kulim takde apa yang menarik katanya. Lagipun Kulim ke Penang takdelah jauh mana.

Plan nak ke Batu Ferringhi saja nak lepaking tepi pantai kononnya dan nak makan pasemboq! Paling tak best bila bercuti on weekend adalah jammed sana sini. So gunakan waze ikut short cut dan finally sampai jugak. 

pantai-batu-ferringhi

Cantik permandangan tepi pantai Batu Ferringhi ni. Pasir dia putih dan bersih. Ada jugaklah family yang singgah dan mandi manda kat sini. Cuaca agak baik tak panas, okaylah mandi manda tanpa risau kulit akan hitam..hihi.. 

pantai-batu-ferringhi

Singgah sini kejap je dok dalam kereta je sebab tukar plan nak pergi makan pasemboq kat Padang Kota Lama pulak. So dari Pulau terus ke seberang sana semula.

pantai-batu-ferringhi

Batu Ferringhi yang terletak di sepanjang laluan tepi pantai barat laut Georgetown dengan deretan resort bertaraf antarabangsa merupakan pantai yang popular di Pulau Pinang.
Berjemur di bawah matahari atau menikmati tiupan bayu sementara anda mencuba aktiviti seperti meluncur angin hingga berkayak. Untuk aktiviti lebih mencabar, apa kata anda cuba aktiviti "parasailing" sambil menikmati keindahan pemandangan pantai dari atas.
Apabila malam melabuhkan tirai, suasana malam di Batu Ferringhi menjadi meriah dengan bazar-bazar yang menjual pelbagai barangan perhiasan hingga barangan cenderahati menarik.
Saksikan artisan tempatan mendemonstrasi pembuatan kraf yang rumit serta melukis batik. Dikenali dengan nama Feringghi Walk, bazar- bazar di sini menjual pelbagai barangan yang menarik untuk pengunjung.

11 comments:

  1. Cantiknya, dah lama tk gi pineng..")

    ReplyDelete
  2. dulu g umur 6 tahun, memg dh x p lg, ...tah bile la nk p...sobsss,,,

    ReplyDelete
  3. oh maiiii...tmpt tjatuh lg terkenang inikan pula tempat dating haha. I miss this place haha!

    ReplyDelete
  4. sgt lama dah x gi batu feringgi ni.
    ingat lagi dulu aida ke sini sebab attend konvo kakak.
    bwk arwah nenek ke sini, makan laksa penang.
    sedap giler.
    masa tu aida skola menengah :)

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.