Cara Halau Nyamuk dengan Bugslock Gelang Penghalau Nyamuk

Cara halau nyamuk dengan Bugslock Gelang Penghalau Nyamuk iaitu produk anti-nyamuk yang berkesan. Sedia maklum sekarang cuaca tak menentu kejap panas kejap hujan. Dalam musim hujan ni memang banyaklah nyamuk berkeliaran sebab banyak takungan air yang membolehkan nyamuk bertelur dan membiak.

Gigitan Nyamuk sangat bahaya yang boleh menyebabkan malaria dan denggi yang juga boleh membawa maut. Dengan itu kita kena pastikan tiada tangkungan air di sekitar rumah contohnya dalam pasu bunga,bekas bekas di luar rumah dan sebagainya untuk mencegah nyamuk membiak. Jika terdapat takungan air yang menyebabkan pembiakan nyamuk berleluasa pun kita akan dikenakan denda oleh Jabatan Kesihatan.

Perlu sangat kita jaga kesihatan dan kebersihan persekitaran rumah. Orang kata lebih baik mencegah dari mengubati. Salah satu cara mengusir nyamuk dengan Bugslock Gelang Penghalau Nyamuk. Sekarang dah moden so kena gunakan teknologi moden yang ada untuk elak kena gigitan nyamuk .


Bila dah diberi peluang mencuba produk anti-nyamuk yang berkesan ni memang teruja nak melihat keberkesannya. Kalau balik kampung tu memang sentiasalah ada nyamuk tak kira cuaca. Asal waktu petang je mulalah nyamuk terbang bebas terutama kawasan luar rumah.

Kalau Fiza dan husband balik kampung memang akan ke kebun dekat dengan rumah mertua ambil bekalan bahan bahan masakan macam limau nipis, limau kasturi,serai dan macam macam lagilah. Kalau nak ke kebun tu memang malas sangat sebab dah tentu kalau masuk kebun memang kena hurung dengan nyamuk je la. Sambil ambil sambil bertepuk tampar. Sakit kena gigit nyamuk sakit kena tampar..tak pasal² kan. Tapi nak buat camna nak tak nak kena ambil jugalah.

Masa untuk mencuba Bugslock buat eksperimen sikit. Pakai seluar hitam dan baju hitam. Nyamuk memang suka gelap kan. Masuk je kebun memang kena hurung dan kena gigit nyamuk je la. 


Ini yang terperasan, kalau tak memang lagi banyaklah nyamuk kat tangan husband ni.

Nyamuk tak kira perempuan ke lelaki ke tetap dia gigit juga darah manis ke masam ke pahit ke tetap nak gigit. No excuse katanya..boleh?


Tapi tapi tapi..bila pakai Bugslock Gelang Penghalau Nyamuk ni terus nyamuk tak berani datang dekat. Fiza cuba pakai lepas nyamuk hurung tu memang takde datang lagi dah. Semua hurung kat husband pulak dah =__='.

Kesian pulak dia kena hurung dengan nyamuk sorang² bawak pulak satu. Lagi satu dalam kereta. Nama pun nak mencuba kan. Cuba jugalah halakan Bugslock Gelang Penghalau Nyamuk  ni kat husband, nyamuk pun berkurang dekat. Maksudnya nyamuk ni memang penakut dengan Bugslock. Memang berkesan menghalau nyamuk dan elak kena gigitan nyamuk! Cumanya kalau pakai sorang satu lagi berkesan. Okay next time masuk kebun memang kena pakai siap² sorang satu.

Boleh juga bagi parents kat kampung pakai kalau nak ke kebun tu. Sebelum pergi kebun pakai dulu 
siap². Mesti takde datang dekat punyalah. Kalau kat bandar pun perlukan Bugslock untuk elak kena gigitan nyamuk terutama yang ada anak kecil tu. Kesianlah bayi kalau kena gigit nyamuk kan. Merah merah kulit nanti dan menangis je la.

Kenapa Bugslock berkesan?

Mempunyai aroma semula jadi 100% citronella oil (serai wangi). Bugslock akan memancarkan aroma yang membuatkan serangga tidak boleh tahan dengan baunya. Bagi Fiza bau serai wangi tu memang best dan bau tu tahan lama melekat. kalau dah bukak gelang pun rasanya nyamuk pun tak berani dekat juga.

Selamat ke?

Ye,selamat digunakan dan boleh juga digunakan oleh semua peringkat umur termasuk bayi kerana diperbuat daripada bahan-bahan bukan toksik iaitu:
  • 100% semulajadi penting termasuk minyak lavender, dan lain-lain (30%)
  • Lengai (70%)
  • Berat Bersih (3g)

Jangka Masa Penggunaan.

Bugslock boleh digunakan untuk masa terkumpul sehingga 240 jam, bukan 10 hari. Contohnya jika anda menggunakannya selama 10 jam, selepas 1 bulan, ia masih mempunyai baki 230 jam. Lepas guna boleh simpan semula dalam pek asal sebab zip lock. Baguskan? 

Cara pemakaian.

Bugslock gelang penghalau nyamuk ni boleh laraskan size dan sangat flexibel. Mudah dipakai dan ditanggalkan. Tempat yang boleh dipakai :

  • pergelangan kaki (dicadangkan untuk bayi)
  • pergelangan tangan
  • kerusi bayi
Bugslock adalah produk yang kreatif dan dalam bentuk gelang yang menghalang nyamuk dari menghampiri dengan memakai di atas pergelangan tangan atau pergelangan kaki, Rekabentuknya yang kecil dan mudah dibawa ke mana-mana dan boleh digunakan pada bila-bila masa seperti berkebun, makan angin, melakukan aktiviti luar untuk ibu bapa dengan anak-anak, melalukan aktiviti sukan luar (outdoor) seperti memancing, mendaki, perkhemahan, melakukan aktiviti luar yang tidak melibatkan air dan lain lain.

Fiza suka dengan bau serai yang wangi dan jenis material gelang yang lembut. Selamat, berkesan dan mesra kulit. Bagus sangat ada bugslock ni boleh elak kena gigitan nyamuk dengan berkesan. Bagi yang mencari penyelesaian masalah menghalau nyamuk ni boleh cuba Bugslock produk anti-nyamuk yang berkesan ni. Memang tak suka dengar nyamuk bising kat telinga. Lagi lagi kalau nak tidur tu. Sangat terganggu. 

PASTIKAN BELI YANG ORIGINAL
Bugslock Gelang Penghalau Nyamuk yang ORIGINAL dari Korea
boleh dibeli secara online di :- 

Website : www.malaysiabugslock.com
Fanpage : https://www.facebook.com/gelangpenghalaunyamuk




Giveaway Bugslock Gelang Penghalau Nyamuk Di Mialiana.com ini dianjurkan oleh blogger Mia Liana dan ditaja sepenuhnya oleh Malaysia Bugslock - Syarikat X Cube Enterprise. Untuk mengetahui preview dan hadiah giveaway, sila klik SINI.

40 comments:

  1. good luck kak fiza, shad tak sempat publish entry review pun lagi, hehehe.. masih draf..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. memang nyamuk sangat banyak..pakai gelang tu nyamuk tak berani dekat da

      Delete
  3. hm.. memang boleh beli kalau nak masuk hutan or pergi camping. :)

    ReplyDelete
  4. bagus review tuh.. memang bagus laa bugslock tuh.. kena spare kat umah laa macam nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih..memang bagus.trylah guna satu mesti puas hati :)

      Delete
  5. singgah di kamis petang, lama tak singgah mari, semoga kabarnya baik ya, salam sehat selalu ^_^

    ReplyDelete
  6. mak oii.. wujud eh.. terbaiklahh..^^

    lama dah x singgah..hahaha..^^

    ReplyDelete
  7. yup, sy pnah beli produk ni dulu.. tapi blom sempat nk review, huh..

    mmg berkesan utk halau nyamuk.. tapi x utk bunuh nyamuk.. pls take note ^^

    ReplyDelete
  8. bole fiza bawa sekali nanti masa nk pergi Farm In The City..nanti ni, haa kan !

    ReplyDelete
  9. Good riview la fiza, gud luck memg brkesan

    ReplyDelete
  10. mmg berkesan ke fiza.. rmai juga kata pakai ni elok..

    ReplyDelete
  11. memang best pakai bugslock ni..suka sangatt..nyamuk dah takde..

    ReplyDelete
  12. Wahh mmg terbaik la REVIEW Fiza..All the best ya..

    ReplyDelete
  13. Sya pun dh bereksperimen bugslock ni.. Mmng berkesan..

    ReplyDelete
  14. tahniah ya...

    http://www.mialiana.com/2014/12/pengumuman-pemenang-giveaway-bugslock.html

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah menang GA ni , dah dapat gelang ni . sayang pulak nak guna , ada simpan kat umah . heheee

    ReplyDelete
  16. as salam.. kat manemane nak beli gelang ni yek ??. tQ

    ReplyDelete
  17. ok, baru bukak entri nih =.="
    nk kena cari gak, sebab nyamuk dh strt nk berkeliaran balik dlm rumahkuu, hehe
    klu kaler pinkkkk, lg nyamukkkk takuttttt , hahahaha

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.